משרד האוצר: מס קנייה לא ישולם על מוניות היברידיות
מדובר בהטבה שתינתן לנהגי המוניות בעת מכירת הרכב לנהגים פרטיים ותהיה תקפה למוניות שעלו על הכביש בין 2017 ל-2019 במטרה לעודד צמצום רכישת מכוניות בעלות מנוע דיזל הנחשבות מזהמות
משרד האוצר יוצא במהלך לעידוד של רכישת מוניות היברידיות. במסגרת צו עליו חתם היום שר האוצר, משה כחלון, יוענק למונית היברידית שיעור פחת מצטבר גבוה מזה שמקבלת מונית רגילה. כיום בשוק המוניות בעת הרכישה לא משולם עבור המונית מס קנייה. מס הקנייה עצמו משולם (באופן חלקי) לאחר מכירת הרכב ללקוח פרטי.
- המכרז בוטל: ממחר בחצות כל מונית תורשה לאסוף נוסעים בנתב"ג
- תיקון עולם: מחשמלים את המוניות של לונדון
- Gett לא מאפשרת יותר להזמין מונית מראש לנסיעות קצרות מ-10 ק"מ
לפי משרד האוצר, על מוניות מדגמים היברידיים יוענק שיעור פחת מצטבר גבוה יותר מזה שמוטל על מונית רגילה. כלומר, לאחר ארבע שנים לא ישולם כלל מס קנייה על מונית בעת מכירתה ללקוח פרטי. ההטבה, לפי משרד האוצר, תקפה למוניות שעלו לכביש בין 2017 ל-2019. מטרת המהלך היא לעודד צמצום של רכישת מכוניות בעלות מנועי דיזל הנחשבים, לפי משרד האוצר, למזהמים ביחס למנועי בנזין.
יש לציין כי למרות קביעת משרד האוצר, כיום דגמי מכוניות דיזל אשר פופולריים, או צפויים להיות פופולריים בקרב נהגי המוניות כבר אינם מזהמים יותר ממכוניות מקבילות בעלות מנועי בנזין. בפועל, לעתים הם אפילו נקיים יותר. רנו גראנד קופה המשפחתית, לדוגמה, מדורגת בגרסת הדיזל ברמת זיהום 4 הנחשבת טובה מאוד. דווקא גרסת הבנזין מדורגת בדרגה 5.