$
חדשות טכנולוגיה

אפל: ההכנסות עלו ל-52.89 מיליארד דולר ברבעון הראשון - מתחת לתחזיות

הכנסות ענקית הטכנולוגיה עלו ב-4.6% ברבעון הראשון של 2017. הרווח הנקי טיפס ב-5%, והסתכם ב-11.03 מיליארד דולר. מכירות האייפונים עלו ב-1% ליותר מ-50 מיליון מכשירים; החברה צופה עלייה בהכנסות גם ברבעון השני. מניית החברה ירדה ביותר מ-2% במסחר המאוחר בניו יורק

עומר כביר 23:3602.05.17

ההכנסות עלו, אבל אפל החמיצה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון הקלנדרי הראשון של 2017 עמדו על 52.89 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 53.1 מיליארד דולר. מניית החברה ירדה ב-2% במסחר המאוחר בניו יורק.

 

מדובר בעלייה של 4.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז היו לאפל הכנסות של 50.56 מיליארד דולר. זהו הרבעון השני ברציפות שבו רושמת אפל עלייה בהכנסות, אחרי שלושה רבעונים רצופים של ירידות שנבעו ממכירות אייפון חלשות.

מה דעתך על מניית APPLE:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

הרווח הנקי עלה גם הוא (אחרי 4 רבעונים רצופים של ירידה בשורת הרווח) וטיפס ב-5% ל-11.03 מיליארד דולר הרווח למניה עמד על 2.10 דולר (לעומת תחזיות רווח של 2.02 דולר למניה).

 

ירידה במכירות האייפון והאייפד

 

העלייה בהכנסות התאפשרה חרף ירידה קלה של 1% במכירות מכשירי האייפון של החברה, שעמדו על 50.76 מיליון יחידות. גם נתון זה היה נמוך מתחזיות האנליסטים, שצפו מכירות של 51.4 מיליון אייפונים. עם זאת, ההכנסות ממכירות המכשירים טיפסו ב-1% והגיעו ל-33.25 מיליארד דולר. גם מכירות האייפד היו רחוקות מלהבריק, והמשיכו לקרוס ב-13% ל-4.12 מיליון יחידות.

 

מאיפה הגיעה העלייה בהכנסות? בעיקר מקטגוריית השירותים - הכנסות אפל ממכירות באייטיונז, אפסטור ועוד - שממצבת את עצמה כמוצר החזק ביותר של החברה אחרי האייפון. הכנסות קטגוריה זו צמחו ב-18% והגיעו לסכום אדיר של 7.04 מיליארד דולר - כולם ממכשירים שהחברה כבר מכרה למשתמשים לפני חודשים ושנים.

 

גם האפל ווטש תרם אולי לעלייה בהכנסות. אפל לא מפרסמת נתוני מכירות נפרדים של השעון החכם שלה, אלא כוללת אותם בקטגוריית "מוצרים אחרים", שמכסה גם את האייפודים, אפל TV, אוזניות ביטס ואביזרים היקפיים. קטגוריה זו רשמה זינוק מרשים של 31% לעומת הרבעון המקביל ב-2016 והכנסותיה הסתכמו ב-2.87 מיליארד דולר. הקטגוריה גם כוללת את ה-AirPods, האוזניות האלחוטיות של אפל, שנחשבות לפופולריות במיוחד ושאחרי תקופה ארוכה של מחסור הגיעו לחנויות בהיקף רחב ברבעון שעבר.

 

מכירות המק, שעלו ב-4% והגיעו ל-4.2 מיליון יחידות תרמו גם הן לשורה התחתונה, בעיקר בהתחשב בכך שההכנסות ממכירותיהם זיקו בשיעור גבוה יותר של 14% והגיעו ל-5.84 מיליארד דולר. זאת, כנראה, הודות לדגמי המקבוק פרו החדשים והמדוברים (והיקרים) של אפל.

 

 

מנכ"ל אפל טים קוק מנכ"ל אפל טים קוק

 

ומה קורה בסין? מכירות אפל במדינה נמצאות בירידה זה כמה רבעונים, והנוכחי לא שונה: המכירות שם צנחו ב-14% והגיעו ל-10.73 מיליארד דולר. היה זה האזור הגיאוגרפי היחיד שבו ירדו מכירות החברה. המכירות באמריקה עלו ב-11% ל-21.16 מיליארד דולר, באירופה ב-10% ל-12.73 מיליארד דולר וביפן ב-5% ל-4.49 מיליארד דולר.

 

בנוסף, אפל יכולה לשאוב עידוד מהצמיחה היפה של 20% במכירות באזור אסיה-פסיפיק. אזור זה כולל את הודו, שם השקיעה החברה בשנה האחרונה מאמצים ניכרים להגדלת היקף פעילותה, הן באמצעות הרחבת הפעילות המסחרית במדינה והן בפעילות לובינג ומחוות של רצון טוב כמו הקמת מרכזי מו"פ מקומיים. ואולם, עם הכנסות של 3.8 מיליארד דולר, מדובר באזור הגיאוגרפי הקטן ביותר בעוגת ההכנסות של החברה, וברור שיש לאפל עוד עבודה רבה להפיכת הודו למקור צמיחה משמעותי.

 

התחזית: עלייה בהכנסות גם ברבעון השני

 

הצמיחה בהכנסות אפל צפויה להימשך גם ברבעון הקלנדרי השני של 2017, והחברה צופה בו הכנסות של בין 43.5 מיליארד ל-45.5 מיליארד דולר. זאת, לעומת הכנסות של 42.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל של 2016.

 

"אנחנו גאים לדווח על רבעון מרץ חזק, עם האצה בקצב הגידול בהכנסות לעומת רבעון דצמבר והמשך הדרישה הבריאה לאייפון 7 פלוס", אמר מנכ"ל אפל טים קוק, בהודעה לעיתונות. "ראינו תגובה נהדרת למהדורה המיוחדת של האייפון 7 בצבע אדום, ואנחנו נרגשים מהמומנטום החזק של עסקי השירותים שלנו, עם ההכנסות הגבוהות אי-פעם לרבעון של 13 שבועות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x