בהסכמת הצדדים - עובדי נמל אשדוד חוזרים לפרוק את קרונות הרכבת
זאת לאחר שאתמול הופסקה העבודה לאחר הוראה ישירה מההסתדרות תחת הנימוק שמי שפורק את הקרונות הם עובדי חברת תעבורה ולא רק עובדי נמל אשדוד
אתמול הופסקה העבודה לאחר הוראה ישירה מההסתדרות תחת הנימוק שמי שפורק את הקרונות הם עובדי חברת תעבורה ולא רק עובדי נמל אשדוד, מה שהוביל את הנהלת הנמל לפנות לביה"ד בבקשה כפולה - גם להורות על חזרה מיידית לעבודה וגם להכריז על יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי כמי שביזה לכאורה את ביה"ד בעצם ההוראה שנתן להפסיק את פריקת הקרונות.
מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל סיפר במהלך הדיון שההסתדרות רמזו לו שאם ישבץ כמה עובדים נוספים לרבות סווארים ומנהלי עבודה אזי העבודה תתחדש תוך כמה דקות, אולם הנהלת הנמל סרבה להגיע למצב בו העובדים יקבעו לה כמה פועלים יש לשבץ לכל משמרת. מנגד, אדרי קבל על עובדי חוץ שמסתובבים על הרציפים תחת הנימוק של "הדרכת פריקה" של מטען חורג, דבר שלכאורה מנוגד להסכמים שרק עובדי הנמל יפעלו שם.
עוד ניתן ללמוד מהפרוטוקול, כי הפרסומים בתקשורת שהעידו כאילו האוניה לא טופלה טרם ובמהלך חג הפסח בשל התנכלות עובדי נמל אשדוד - לא נכונים, והנהלת הנמל הודתה בעצמה שהפרסומים היו שגויים כיוון שלא נרשמה שום התנכלות והטיפול המקורי באוניה (טרם הופסק אתמול) מקורו באיחור של שישה ימים בהגעת האוניה. זו הייתה אמורה להגיע ל5 לחודש לרציפים אולם זו הופיעה בפועל רק ב-11 באפריל, מה שגרם להנהלת הנמל בעצמו להעמיד אותה בתור לטיפול ולא לתת לה עדיפות מול אוניות אחרות.
בדיון היום הורידו שני הצדדים את עצמת ה"להבות" וביקשו לחזור לעבוד תקינה וללא שיבושים. עיון בפרוטוקול מגלה שהנהלת הנמל משכה את הבקשה שלה להכריז על אדרי או ההסתדרות כמבזים את ביה"ד, והעבודה כאמור תתחדש בשעה הקרובה.
את נמל אשדוד ייצג עו"ד יעקב מלישקביץ ממשרד נ. פינברג.