מבחן רכב: אאודי Q2 - מה לא עושים בשביל הסמל
תא הנוסעים של רכב הכביש-שטח החדש של אאודי קטן למדי, חסר מערכות בטיחות מתקדמות ונטול האיכויות שמאפיינות את אחיו הגדולים. כל זה לא ממש אמור להפריע לישראלים, שרוצים רכב כביש־שטח שמשדר יוקרה חיצונית במחיר אטרקטיבי יחסית
יודע חקלאי פיקח שרשתות השיווק משלמות מעט, ואת הזן יש לשבח — ולעשות כסף בימי שבת. 40 שקל עולה קטיף תותים לילד. אחד. "אכול כפי יכולתך", בהסתמך על יכולת אכילה של ילדה בת 7. ילדה רזה. כלומר שלושה תותים. אפשר גם לקחת הביתה, כמה שרוצים כל עוד התותים נכנסים לסלסילה שמספק היזם/חקלאי, שמכילה כשלושה תותים נוספים, קטנים. אאודי Q2 אדומה כמו התותים שנשארו בשדה של החקלאי אחרי שרשתות השיווק לקחו את הסחורה הטובה. הפרי האדום והדביק, בשילוב עם "אכול כפי יכולתך", עושה את שלו.
- טויוטה CHR: כביש־שטח עם שרירים ואישיות
- מבחן רכב: סיטרואן C3 - בת לוויה נעימה לשוטטות בכרך
- המיני החדשה של רנו: החיוך נשאר בעיר
הרחוב של השדה של החקלאי הפיקח חסום מרוב מכוניות. שני ילדים ברכב, בחלק יש שלושה, אלה שבצד דבוקים לחלון, זה שבאמצע בוכה. בבית הם מסרבים להסתכל על תות. כשהם צריכים לקטוף לבד, זו אטרקציה. להורים אמיצים יש ארבעה ילדים, כלומר 160 שקל ל־12 תותים ועוד כ־12 תותים לקחת הביתה. שדות תותים לנצח. ברשתות השיווק יותר זול. רוב המשפחות ברכבי כביש־שטח כמו קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. משפחות פחות שוות נוסעות במכונית משפחתית קוריאנית וחולמות על רכב כביש־שטח. מעמד הביניים הגיע, תכינו חניות. אאודי Q2 הוא הכלי של אאודי בניסיון להילחם על לבן של המשפחות האלה, מהתותים. המטרה שלו היא לגרום למי שמתלבט בין רכב כביש־שטח עממי, כזה שעולה רק כ־150 אלף שקל עממיים, לבין תוספת תקציב שתקנה בעלות על מותג יוקרה: אאודי.
בלי מולטימדיה מתקדמת
בפקק בדרך לתותים כולם שווים. השדה באופק, הפקק לא זז. משפחות עמוסות בסלי תותים מיניאטוריים חולפות על פני האאודי האדומה בדרכן ליהנות מהשלל האדום. להן יש משהו שלנו אין: תותים. לנו יש משהו שלהן אין: מכונית עם סמל יוקרתי. אאודי Q2 מבוססת על פלטפורמה של קונצרן פולקסווגן שנקראת MQB, כלומר פלטפורמה מודולרית רב־שימושית. כשמותחים אותה מספיק, היא הופכת אפילו להיות בסיס של סקודה קודיאק. כשמצמצמים אותה מספיק, היא הופכת לאאודי Q2. לא Q3, שהוא רכב שממוצב יותר גבוה, במקום יותר יוקרתי, אולי ליד הקטיף חינם של הפירות של הביוקר, נגיד הליצ'י, אלא Q2.
אפשר גם לראות מבחינה עיצובית שאאודי Q2 ממוצבת נמוך יותר: הפנסים האחוריים שלה לדוגמה אינם ארוכים כפי שנהוג בדגמי היוקרה הבכירים של אאודי. אין לה הרבה שטחי זכוכית בחלונות, מה שהופך את תא הנוסעים למעט קלסטרופובי. הכל מכוון, זוהי אאודי התחלתית, כזו שמיועדת לגרום לרוכשים בבוא היום לרצות אאודי יותר מתקדמת.
מי יודע, אולי יש חקלאים חכמים. כאלה שאצלם צריך לקטוף את הפירות והירקות הפחות נחשקים. הפירות והירקות שסובלים מבעיית תדמית. אין לי בעיה לשלוח את הילדות לקטוף ברוקולי, זה יהיה יותר זול וכנראה שהתור יהיה קצר באופן משמעותי. עוברים ושבים יוצאים ממכוניות ליסינג ובוהים ב־Q2. כולם רוצים רכב כביש־שטח עם סמל של ביוקר, אבל כזה שלא נראה מורם מעם. הם לא יודעים שבפנים זה לא כל כך מרגיש ביוקר. בגלל שאאודי החליטה שה־Q2 יהיה רכב בסיסי יחסית, לפחות ברמת האבזור אשר מגיעה לישראל, אין כאן יותר מדי אלקטרוניקה. מערכת ה־MMI של אאודי, ששולטת בכל הפונקציות של הרכב, מובילה את הנהג אל מספר מצומצם יחסית של פונקציות. אין כיוון מתלים, גם לא מולטימדיה סופר־מתקדמת. ואין גם מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, כאלה שיודעות לבלום אותו כשצריך ולהסיט את ההגה. יש מי שמוכן לוותר על אביזרי בטיחות חיוניים כדי לנהוג במכונית יוקרתית. חבל. מאחור, Q2 מעט צפוף, במיוחד אם שני מבוגרים רוצים לשבת במושב האחורי אחרי קערה של תותים. תא המטען מכיל עגלה אחת, וזהו. עם זאת, איכות הגימור מעולה. זו אאודי. הנדסת האנוש מצוינת ורק תנוחת הישיבה, שיכולה בהחלט להעניק עוד מעט תמיכה לרגליים, מזכירה שמדובר ברכב שאינו מצויד ביותר מדי אפשרויות כיוון למושב הנהג.
שמנת. הבאנו שמנת בגביע. וצלוחית לשמנת. וקוביות קרח לקרר את השמנת וכפיות לשמנת. כי מי שמגיע באאודי ורוצה להכניס אותו למועדון של האלפיון מהכניסה הנמוכה כנראה חושב שפועלים קשי יום, במיוחד מהזן שגובהו הוא פחות ממטר ועשרים, רק רוצים לסיים את הקטיף, לשמור כמה תותים לגן למחר ולהירגע עם תותים בשמנת. טעינו. הפקק כל כך ארוך, שמשטרת ישראל מוזעקת כדי לטפל במאות החקלאים החובבים שרק רוצים לקטוף. בספסל האחורי פועלת קשת יום אחת פורצת בבכי. פועלת שנייה שרה: תותים. תותים. בואי נקנה רק תותים.
הגה נוקשה בסיבובים
אאודי Q2 לא מסוגלת יותר. סיבוב מהיר, בריחה מתור המכוניות של התותים. אאודי Q2 מאיצה ממש מהר כשצריך, יש לה מנוע בנפח 1.4 ליטרים, מנוע מוכר של קונצרן פולקסווגן, מפיק 150 כוחות סוס, בשביל Q2 שלא שוקלת הרבה, זה בהחלט מספיק. Q2 מאיצה עוד, לכביש מהיר, עם סיבובים. אף אחד כבר לא שר מאחור על תותים, גם לא על שום פרי. אחרי שעה בתותים, לא כדאי להתעסק עם האאודי, לא כדאי להתעסק עם אבא, עדיף לשתוק. לא לבכות! לשתוק.
אאודי Q2 מכוילת בדיוק כמו אאודי Q3, כלומר היא מאוד בטוחה. גבולות האחיזה שלה מאוד גבוהים. ויש לה הרבה כוח. אך היא לא באמת מיועדת לנסוע מהר ואין לה את המורכבות ההתנהגותית של אחיותיה הגדולות, שיודעות לרקוד על הרבה חתונות: המתלים נוקשים באופן משביע רצון, במיוחד מבחינת הענקת שלוות נפש לנהג במהירות גבוהה, אך אין להם את הנוסחה הקדומה שיש לדוגמה באאודי Q5, שהופכת אותם לנעימים בעיר. ההגה לדוגמה קל מדי בעיר, נוקשה מדי בסיבובים, המטרה היא ליהנות מכל העולמות, אך ב־Q2 עדיף להתנהל ביעילות ובזריזות, היא לא בנויה לשימוש ספורטיבי.
החיים שלנו תותים: במרכול ענק, שעה מן השדה, יש תותים. קופסה גדולה. תותים מדהימים. לקופסה יש חורי אוורור ששומרים על התותים לחים, אדומים, חושניים כאלה, כמו שתותים נראים בפרסומת. קופסת תותים עולה פחות מן הזכות לשלוח פעוטה לקטוף תותים בעצמה. בסופו של דבר, הכל מבוסס על שיקול פיננסי. גם אאודי Q2: מחד, מדובר ברכב שבמפתיע לא בורך בכל התכונות שהופכות את אחיו הגדולים לרכבים מצוינים (זוהי גם פונקציה של רמת האבזור הישראלית). מאידך, מדובר בכרטיס כניסה סביר מאוד לבעלות על רכב כביש שטח של מותג גרמני יוקרתי. בהתחשב במחיר, שמהווה רף כניסה אטרקטיבי למדי, סביר להניח שרוב הקונים יגיעו בכל מקרה מרכבים זולים יותר ולכן מבחינתם יהיה מדובר בשדרוג משמעותי.