אושרו תוכניות לרכבת קלה בין נצרת לחיפה ומרכז תחבורה חדש בקריות
המתחם יוקם בתחום הרשות המקומית קריית מוצקין על פני שטח של כ-105 דונם בקו הגבול עם קריית ים ובסמיכות לכביש 4. שר התחבורה: "הרכבת הקלה תחבר את נצרת ונצרת עילית והישובים שעל תוואי המסילה למטרופולין חיפה"
אתמול (ב') אישרה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) תוכנית עבור הקמת מערכת רכבת קלה שתחבר בין מטרופולין חיפה לבין נצרת. מדובר במערכת להסעת המונים עירונית ובינעירונית משולבת, אשר תשרת את תושבי הצפון. תוואי הרכבת מתוכנן על פני 43 ק"מ, מתוכם 36 ק"מ בקו הבין-עירוני. לאורך התוואי משולבים 17 תחנות (9 בינעירוניות ו-8 עירוניות), 9 חניוני חנה וסע (6 בינעירוניים ו-3 עירוניים), גשרים, מנהרות ומתקנים הנדרשים עבור תפעול המסילה והרק"ל כגון חניית רכבות ותחנות מיישרים (לאספקת חשמל).
הרכבת תצא לדרכה בתחנה המרכזית המפרץ, במקביל לדרך 22 (כביש עוקף קריות) עד מחלף קריית אתא צפון, משם לאורך דרך 781 ועד מחלף גלעם ויעבור במסלולי דרך 79 עד צומת ריינה-משהד, דרך 6400 לנצרת עילית, נצרת דרך קריית הממשלה ותחנה סופית בצומת המוסכים. בקו יפעלו מעל ל-30 רכבות כאשר בחלק מהתוואי הן ינועו במהירות של 100 קמ"ש. זמן הנסיעה במסלול נאמד בכ-50 דקות מקצה לקצה כאשר עלות הבניה אמורה להגיע לעד 6 מיליארד שקל. הקו יפתח בעוד כשש שנים.
שר התחבורה ישראל כץ אמר ש"הרכבת הקלה, שהוכרזה כפרויקט לאומי, תשרת את תושבי הצפון ותחבר את הערים נצרת ונצרת עילית והישובים שעל תוואי המסילה למטרופולין חיפה. הפרויקט יחזק את חיפה כבירת צפון הארץ".