כץ: "הנורמות של חסן לא יחזרו לנמל אשדוד. לא אתקפל, לא אוותר, ולא אתן יד לשביתה"
שר התחבורה אמר את הדברים בסיור בנמל הנבנה באשדוד והפתיע כשרמז כי הוא עומד לצד ניסנקורן במשבר הוועדים: "לא רוצה להתערב, אבל לא נראה לי סביר שארגון אחד ייכנס בנעליו של ארגון שני באמצע מו"מ"
"אם מישהו רוצה לשבות נעשה הכל כדי למנוע את זה. השביתה לא תמנע את הקמת הנמלים החדשים ובגלל תחרויות פוליטיות בין ארגונים כולם יסבלו. לא אתן לזה יד ואני מבקש מיו"ר ההסתדרות לגלות בגרות. לא אוותר, לא אתקפל, לא אכנע והנורמות של אלון חסן לא יחזרו לנמל. אנחנו עם כל הכבוד לא בשיטה של מחליפים ועדים אז ההסכם לא קיים. כל הניסיון הזה לקחת נמל לידיים פרטיות", כך אמר הבוקר (ד') שר התחבורה, ישראל כץ בסיור שערך בנמל החדש שנבנה באשדוד.
- ניסנקורן הגיש בקשה להשבית את נמל אשדוד
- הנהלת נמל אשדוד: עד שלא ייקבע אחרת - ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג של העובדים
- המאבק על נמל אשדוד: ניסנקורן מבקש שביה"ד יקבע שלהסתדרות הלאומית אין מעמד בנמל
כץ הציג באירוע שערך תמונות מהסכם החתימה בה נכחו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר ועד נמל אשדוד לשעבר, אבינועם שושן. "כדאי שידעו שהסתדרות הכללית ויו"ר ההסתדרות מחוייבים באופן אישי להסכמים מן העבר (משנת 2005 - ל"ג) ולהסכם שגובש בתקופה זו. הנורמה של ניסיון להפר הסכמים בשל אינטרסים פוליטיים ואילוצים פנימיים פסולה ובלתי קבילה לחלוטין. לא נכנעתי בעבר ולא אכנע גם כעת. אם יבואו וישברו כאן כלים ויוכיחו שההסתדרות היא גוף ללא אחריות נקדם את חוק בוררות חובה ונעשה את זה בשיתוף האופוזיציה וימצאו תומכים בדבר. לא צריך את זה והכי נכון לדחות את המאבקים לבירות להסתדרות. אם ניסנקורן מנהיג שיעמוד אחרי מה שהוא מתחייב ולא ייכנע".
בהתייחסו לדור ב' בנמל אשדוד אמר כץ שכדאי להם להצטרף למהפכת הספנות. "אף אחד מהם לא יפוטר. אני רוצה תחרות ואני מחזיק בידי הסכם תחרות שנחתם על ידי ההסתדרות רק בשנה שעברה. כפי שהתחייבתי עלויות ההקמה בסך של כ-10 מיליארד שקלים לא יילקחו מתקציב המדינה , אלא מגיוס הון והשקעות זרות. הבהרתי מראש כי הנמלים החדשים יקומו ויפעלו ללא כל מגבלות".