ניסנקורן הגיש בקשה להשבית את נמל אשדוד
בתגובה לבקשה, איים שר התחבורה ישראל כץ כי יעכב העברת תקציבים לנמל ובכך לא יאפשר לבצע שדרוגים הכרחיים
הסערה בנמל אשדוד ממשיכה להתגבר. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שלח לבית הדין הארצי לעבודה בקשה רשמית להשבית את נמל אשדוד. בתגובה, שר התחבורה ישראל כץ איים כי יפגע בנמל.
כץ צפוי להכריז היום כי כל מהלך חד־צדדי ביחסי העבודה בנמל אשדוד ייתקל ביד קשה. מה זה יד קשה? כץ מסרב להגיד, אבל אחת האפשרויות שעומדות על הפרק היא עיכוב העברת תקציבים לנמלים הקיימים, דבר שלא יאפשר להם לבצע שדרוגים לקראת תחרות עתידית מול הנמלים החדשים שצפויים להיפתח בתחילת העשור הבא בחיפה ובאשדוד.
ב־23 בינואר שלח ניסנקורן מכתב לכץ ולשר האוצר משה כחלון ובו איים שינקוט בכל הצעדים העומדים לרשותו אם לא ייחתם הסכם קיבוצי מול עובדי נמל אשדוד. אתמול הגישה ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה בקשה רשמית לשבות. "גרירת רגליים מכוונת מצד המדינה במשא ומתן וסירובה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים לא מותירה עוד ספק בדבר נחיצות ביטולו של הצו", כתבה ההסתדרות במכתב, שטרם זכה לתשובה רשמית.
לפי גורמים בנמל אשדוד, איומי השביתה מגיעים בתגובה לכך שהסתדרות העובדים הלאומית החתימה מעל 600 עובדים בנמל ומאיימת על שליטתה של ההסתדרות בו.
עם זאת, אתמול קיבלו ההסתדרות וניסנקורן זריקת עידוד במאבק מצד הנהלת הנמל, אשר הודיעה לבית הדין הארצי לעבודה כי היא מחויבת לעבוד רק מול ההסתדרות וכי מבחינתה היא ארגון העובדים היציג היחיד בנמל. הודעה זו נמסרה במסגרת הליך המתקיים בבית הדין, שצפוי להכריע האם ההסתדרות הלאומית תוכל לייצג את העובדים בו. הכרעת בית הדין צפויה להתקבל עד ה־7 בפברואר.
לפי הנהלת הנמל, בית הדין הארצי לעבודה קבע בעבר בפסיקות שונות, כמו למשל במקרים של חברות ממשלתיות כמו רכבת ישראל, כי ארגון עובדים חדש לא יכול להכנס במקום ארגון עובדים קיים כאשר מתנהל מו"מ על תנאי העבודה ‑ דבר שאכן קורה כיום בנמל אשדוד.
את הנהלת נמל אשדוד מייצג עו"ד יעקב מלישקביץ.