$
בארץ

משרד החינוך סוגר פניות של מורים על שגיאות בתלושי השכר רק כי "צברו ותק"

מוקד הפניות של המשרד מסר למורה כי פנייה שהעביר נסגרה מאחר ש"חרגה מזמן הטיפול". משרד החינוך: ההודעה יצאה בניגוד לנהלים

ספי קרופסקי 21:5214.01.17
מוקד הפניות של משרד החינוך לטיפול בשגיאות בתלושי השכר סוגר פניות מבלי לטפל בהן רק כי הן צברו ותק. בתשובה שנמסרה לידי מורה בנושא נכתב: "שלום, במערכותינו קיימת פניה פתוחה עבורך שחרגה מזמן הטיפול. מאחר ולא קיבלנו עדכון בנוגע לטיפול בפניה היא נסגרה".

בהמשך התשובה שנמסרה למורה אמנם נכתב עוד כי "באם הפניה עדיין רלוונטית אנא צור קשר עם מוקד משרד החינוך או פנה אלינו באמצעות פניה מקוונת בפורטל", אולם משתמע מהניסוח הראשוני כי הטיפול הנוכחי, אלא אם תתבצע פנייה נוספת, נסגר למרות שכלל לא ניתן מענה או פתרון.  

שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"לית משרדו מיכל כהן שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"לית משרדו מיכל כהן צילום: עמית שאבי

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "ההודעה יצאה בניגוד לנהלים. בעקבות הפניה, רענן המשרד את הנהלים, והדגיש כי אין לסגור פניות מבלי שניתן מענה לפניה. עניינה של עובדת ההוראה מטופל, והיא תקבל על כך הודעה".

 

הוועדה לבדיקת תשלומי שכר ההוראה בראשות מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן השכילה להבין כי מדובר בשירות שיש לייעל בדחיפות, והחליטה במסגרת מסקנותיה שהוגשו בחודש שעבר לחנוך מוקד פניות ארצי ורחב יותר שיהיה פתוח עד שעות הערב. המוקד צפוי להיפתח רק בסוף אוגוסט 2017, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה, התקופה שבה מתרכזות מירב התלונות.

 

בינתיים, עד שהמוקד החדש והמשודרג ייפתח, מפעיל משרד החינוך שבעה מוקדים מחוזיים העובדים מיום א' עד יום ה' בין השעות 9:00 עד 15:00, בדיוק בשעות שבהן רוב המחנכים עדיין מלמדים. אולם, מבדיקות שערך "כלכליסט" בשבוע שעבר עולה כי גם לקראת סוף שעת הפעילות של המוקד לא היה מענה ולא ניתן שירות. כך, לדוגמא, ניסיונות להתקשר למוקד בירושלים בסביבות השעה 14:00 נתקלו בהודעה מוקלטת המבשרת כי הוא כבר אינו פתוח. המוקד בתל אביב היה פתוח בסביבות השעה 14:00, אך קצת לפני השעה 15:00 הוא כבר לא היה פעיל. אך גם כשהמוקד זמין ופנוי הוא לא בהכרח מסייע למורים המתלוננים על תלושי שכר שגויים.

 

משיחות שנערכו בשבוע שעבר עם מורים שדיווחו על שגיאות בתלוש המשכורת לבין מוקדנים, עולה כי בחלק גדול מהמקרים למוקדנים לא הייתה דרך לעזור למורים. חלק מהמורים טוענים כי הבעיות שלהם נמשכות במשך חודשים ארוכים ושטרם נמצא פתרון, למרות שניסו לפנות לנציגי המשרד הן דרך המוקדים והן באמצעים אחרים, דוגמת דואר אלקטרוני ואתר. הם טענו עוד כי למוקדנים אין מספיק סמכות או יכולת כלל לסייע להם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x