נטסורס תשלם 250 אלף שקל לעובדות בחברה על פגיעה בהתארגנות
נסטורס הפעילה את מוקד שירות הלקוחות של גולן טלקום, ההסתדרות תבעה את החברה בביה"ד לעבודה בטענה שהיא פעלה בניגוד לדין כדי לסכל הקמת בידי העובדות
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל את תביעת ההסתדרות וקבע כי חברת נטסורס (NetSource), שהפעילה את מוקד שירות הלקוחות של גולן טלקום, פגעה בזכות ההתארגנות של עובדותיה - ותפצה אותן ב-250 אלף שקל. בפסק הדין נקבע כי הפיצויים יועברו ישירות לעובדות שהן מהמגזר החרדי.
ההסתדרות הגישה בפברואר תביעה נגד הנהלת החברה לאחר שהחברה שנסגרה ביוני האחרון פעלה, לטענת ההסתדרות, בניגוד לדין על מנת לסכל את רצונן של העובדות להתארגן ולהקים ועד. בין היתר נטען כי אנשי דרג ניהולי שפעלו מטעם החברה פנו לעובדות והפעילו עליהן לחצים על מנת לגרום להן לסגת ממהלך ההתארגנות והחתימו עובדות על טפסי ביטול חברותן בהסתדרות. הצדדים הסכימו על הצעת בית הדין שפסקה על 250 אלף שקלים.
מדרישתה הראשונית של ההסתדרות הייתה סכום גבוה הרבה יותר, עשרות מיליוני שקלים והחברה טענה שאינה צריכה לשלם דבר משום שהיא סוגרת את החברה שהייתה מצויה בקשיים. נטסורס טוענת כי התביעה הסתיימה בסופו של דבר מתוך רצונה של החברה לסייע לעובדים, שנותרו מובטלים בעקבות סגירת החברה ולהעביר אליהם את הכסף וכי מדובר בפסק דין שניתן בהסכמת הצדדים על דרך הפשרה ולא בהישג של ההסתדרות כפי שהיא טוענת.
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על פסק הדין ואמר: "התנהלותה של הנהלת נטסורס ופסק הדין מספקים דוגמה ברורה לכך שאין בישראל מעסיק הנמצא מעל לחוק, ובסופו של דבר זכותם הבסיסית של עובדים להתארגן היא זו שתנצח".
ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד איריס ורדי, עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית ועו"ד שי תקן.