נתע בוחנת ביצוע תשתיות הרכבת הקלה עם סולל בונה ודניה סיבוס
לכלכליסט נודע כי בעקבות הפערים הגדולים במכרז, והחשש מעיכוב השקת קו הרכבת הקלה, נתע בוחנת מסלול עוקף: העברת חלק מעבודות התשתית לחברות־בנות של שיכון ובינוי ואפריקה ישראל. נתע: נודיע על התוצאות בסיום המכרז
חברת נתע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת מערכת הרכבות הקלות בתל אביב, החלה לגלגל באופן לא רשמי רעיונות ליום שאחרי ביטול המכרז הענק לחשמול קו הרכבת. שלשום (שבת) פורסם ב"כלכליסט" שמכרז המערכות - שכולל בנייה אזרחית וחשמול - עומד לפני ביטול רשמי, לאחר שאף גוף לא הצליח לגשר על הפער האדיר (2.5 מיליארד שקל אצל נתע, 4.5 מיליארד שקל ויותר בהצעות) בין תחזית הבניה לבית ההצעות שהתקבלו בפועל.
ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שנתע בוחנת אפשרות לתת את העבודות האזרחיות של הקו, לידי שתי החברות שכבר פועלות בשטח: שיכון ובינוי ואפריקה ישראל. שתי החברות הללו זכו במהלך 2015 - באמצעות חברות הבת שלהן סולל בונה ודניה סיבוס - במכרזים לכריית המקטע התת־קרקעי של הקו האדום של הרכבת, הוא הקו הראשון שאמור להיפתח בסוף 2021 (פ"ת - ת"א - בת־ים).
המחשבה מאחורי הפניה אליהן, שתחכה עד להכרזה הרשמית על ביטול המכרז, נובעת מכמה סיבות, ובראשן הרצון להימנע מדחייה בלוחות הזמנים של השקת הקו, שאמור להיפתח באוקטובר 2021. כל דחיה או ביטול של אחד מאבני הדרך בהקמת הפרויקט מזיז את מועד הפתיחה. הסיבה השניה היא המומחיות של החברות בתחום ההנדסה האזרחית בפרויקטים רבים בארץ. הסיבה השלישית היא ההבנה כי שתי החברות כבר פועלות בשטח, מכירות את הפרויקט ויכולות לעמוד בהרחבה של העבודות, כך שכל שנותר הוא לקבל אישור רשמי למהלך, לתמחר את תוספת העבודות ולקבל את ברכת הדרך ממשרדי הממשלה.
מנתע נמסר בתגובה כי "מכרז המערכות יסתיים בקרוב ורק אז נודיע על תוצאותיו. נתע מתחייבת להפעיל את הקו האדום ב־2021 ללא חריגה תקציבית".
ממשרד התחבורה נמסר כי גורמי המקצוע נמצאים בקשר שוטף עם חברת נתע ומקיימים דיונים שוטפים בכל הנושאים הנמצאים על הפרק.