הנהלת הרכבת בוחנת את צמצום זמן ההשבתה של קו תל אביב־חיפה
על פי התוכנית המקורית, הקווים בין תל אביב לחיפה היו אמורים להיסגר לשמונה ימים בין 19 ל־27 בספטמבר. אם תקוצר ההשבתה, הרכבת צפויה להעביר את העבודות לימי שבת
בהנהלת רכבת ישראל יבחנו מחר אפשרות לצמצם את הפגיעה בנוסעים בקו תל אביב־חיפה על ידי קיצור תקופת ההשבתה של הרכבת לצורך בניית מסילות חדשות משמונה ימים לשישה־שבעה ימים. ההחלטה אמורה להתקבל הבוקר, ולאחריה תפרסם הרכבת את המועדים המדויקים שבהם יתבצעו העבודות בתחנות הרכבת בתל אביב. הדעות ברכבת חלוקות, ויש הקוראים להשאיר את העבודות כמו שהן, אחרת הימים שייגרעו מהעבודות בספטמבר יצטרפו למכסת ימי העבודה בשבתות או לסגירות עתידיות שהרכבת מתכננת לרבעון האחרון של 2016.
- הרכבת מציגה: 8 ימים של סיוט בספטמבר
- הרכבת היא רק הפרומו למאבק העסקים בשבת
- בג"ץ אסר על נתניהו לעצור את עבודות הרכבת בשבת
התכנון המקורי של הנהלת הרכבת היה לסגור תחנות בתל אביב בין 19 ל־27 בספטמבר. אחת ההשלכות של סגירת התחנות היא פגיעה ב־200 אלף נוסעים כמעט בכל יום. הסיבה להשבתה היא עבודה על שני פרויקטים: הראשון הוא מסילת השרון המחברת בין אזור החוף ובין המסילה המזרחית דרך הרצליה, רעננה וכפר סבא, והשני הוא חשמול מסילת הרכבת החדשה בין תל אביב לירושלים שאמורה להיפתח עוד שנה וחצי.
בתוך כך אישר שר העבודה והרווחה חיים כץ לרכבת לעבוד בשבת האחרונה. במקור הנהלת הרכבת ביקשה היתר לעבוד בכ־20 מתחמים שונים, אולם כדי למנוע חיכוך מיותר עם החרדים צומצמו העבודות למקומות שבהם היא הגדירה את העבודה כחובה.
החרדים ניסו גם להקטין את הביקורת, וביום חמישי פרסמו יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי הודעה משותפת שלפיה הם "פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק כדי לדאוג לשמירה על כבוד וקדושת השבת כפי שהיה מאז קום המדינה".
כץ אמר בחמישי האחרון כי "על מה שצריך לעבוד בשבת יעבדו, ואיפה שלא צריך לא יעבדו. אני אעשה את הדברים בשקט — אתם כבר תראו איך. המטרה שלי היא לשמור את קדושת השבת כשבמקביל החיים במדינה צריכים להתנהל כמו שהתנהלו עד כה".
ברכבת סירבו להגיב ולציין היכן בוטלו העבודות והיכן התקיימו, אולם מבדיקת "כלכליסט" עולה שהן בוצעו באזור תל אביב, מודיעין, חיפה ובאר שבע. זו האחרונה סבלה משיבוש זמני כאשר במסגרת העבודות שם נסגרה תחנת הרכבת במרכז העיר לאורך השבת, מה שהוביל לביטול שלוש רכבות שיצאו ממנה. הנוסעים התבקשו להגיע רק לתחנת הרכבת באוניברסיטת באר שבע.