הירידה במחירי סיטרואן, סקודה ופיז'ו תאלץ את השוק ליישר קו
הדגמים הוזלו בהתאם לירידת היורו, והמתחרים יידרשו כנראה לצעד דומה. יכולתו של שוק המשומשות להוות תחרות תישחק בהתאם
מחירוני חודש אוגוסט של לוי יצחק צפויים לשקף ירידות במחירי דגמי רכבים של פיז'ו וסיטרואן ובמחירי כמה מדגמי חברת סקודה, כך על פי הערכות בענף הרכב.
זאת משום ששני היבואנים של הרכבים הללו הודיעו במהלך חודש יולי על הוזלת כמה דגמים, בהתאם לירידת שער היורו.
סקודה הורידה את מחיריהם הרשמיים של כמה דגמי אוקטביה משמעותית, ופיז'ו וסיטרואן הורידו את מחיריהם של דגמים רבים בכ־8,000 שקל בממוצע, ובהם בין היתר רכב הכביש־שטח מבית פיז'ו, 2008 וכן סיטרואן C1 ופיז'ו 308.
משום שמדובר בתמחור קבוע של דגם ולא במבצע זמני יכולתו של שוק המכוניות המשומשות להוות תחרות למחירי הרכבים החדשים נשחקת.
כך, כשמכונית בת שנה, שערכה נשחק ב־10%, עולה כמו מכונית חדשה, מוכרי הרכבים המשומשים נדרשים להפחית מחירים והדבר משתקף היטב במחירון.
נוסף על כך, לפי הערכות, מתחרי המותגים עתידים להידרש לצעדים דומים או למבצעים חד־פעמיים בהתאם להצלחת ההוזלות של המותגים האירופיים הללו. למשל, מתחרים יפניים וקוריאניים צפויים להגביר את התחרות, כדי למנוע שליטה של מותגים אירופיים בשוק.
מבצעים אלה צפויים לצאת לפועל לקראת חודש ספטמבר, לאחר שהשלכות של ההוזלות בפיז'ו, סיטרואן וסקודה יורגשו בשוק. השפעת הירידות במחירון תורגש גם בהמשך, בספטמבר ובאוקטובר, אך באופן מתון בלבד, מכיוון שמדובר בהוזלות זמניות המבוססות כאמור על מבצעים.
הירידות במחירי דגמי סקודה, סיטרואן ופיז'ו אינן צפויות להשפיע על ציי הרכב, משום שהדגמים המוזלים שבנידון אינם נפוצים בין ציי חברות הליסינג.