מכתב ההתפטרות הפיקטיבי של יו"ר ועד נמל אשדוד
בדיקת "כלכליסט" מגלה כי אבינועם שושן, שהודיע בשבוע שעבר על התפטרות, ניסה להימנע מהפעלת עונש על תנאי נגדו על אחריות לעוד שביתה של עובדים
ביום רביעי האחרון, שניה לפני שעובדי נמל אשדוד השביתו את העבודה בנמל, יצא ועד העובדים בהודעה נרגשת לפיה יו"ר ועד העובדים אבינועם שושן התפטר מתפקידו, לכאורה כיוון שהוא לא יכול לעמוד בפרץ של כעס העובדים כנגד צעדי ההנהלה.
- השיבושים בנמל אשדוד: 11 ספינות מחכות מחוץ לנמל
- שביתה איטלקית בנמל אשדוד: "התפוקה בשעות הערב ירדה ב-40%"
- ועדי הנמלים התקפלו: העובדים בחיפה ואשדוד שבים לעבודה הערב
בסופו של יום הנהלת נמל אשדוד הענישה את שושן ופסקה עליו שלושה חודשי השעיה על תנאי, לרבות שלילת משכורת, זאת באם הוא ישבית את הנמל בשנית ללא התראה ועל דעת עצמו בלבד.
אז מה קרה ביום רביעי שעבר? נמלי חיפה ואשדוד תכננו להשבית את העבודה ברציפים זאת לאחר דין ודברים קשה ביותר עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שלא נתן להם גיבוי למהלך. שושן, שחשש ככל הנראה מהפעלת העונש על תנאי שנקצב לו, כלומר השעיה של שלושה חודשים ושכר, החליט שהוא לא אחראי לשביתה ולכן התפטר מתפקידו כיו"ר ועד כדי להרחיק עצמו מהשביתה. והעובדים? הם, לכאורה, שבתו עצמאית וללא יד מכוונת.
אתמול הודיעה ההסתדרות שיו"ר הוועד שושן חזר בו מהתפטרותו, מה שהוביל לסיום השביתה ששררה שם משלשום. השורה התחתונה: שושן "אכל את העוגה והשאיר אותה שלמה", כלומר גם ניהל שביתה מרחוק וגם זכה לפטור מהשעיה של שלושה חודשים ומפגיעה בשכרו.
ועד העובדים מסר בתגובה: "הטענה מגוחכת היות שהוכרז על סכסוך עבודה והשביתה היתה לגיטימית. כוונת ההתפטרות של אבינועם היתה לזעזע את המערכת ולהבהיר לה שהממשלה פוגעת בזכויות העובדים ופועלת בניגוד גמור להסכמים שנחתמו עם נמל אשדוד והעובדים, ובנוסף למחות על כך שגופים מרכזיים במשק שהבטיחו לתמוך במאבק העובדים לקבלת זכות לתחרות שווה עם הנמלים הפרטיים לא גיבו את העובדים".