ועדי הנמלים התקפלו: העובדים בחיפה ואשדוד שבים לעבודה הערב
זאת לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הודיע כי בכוונתו להמליץ על הוצאת צווי חירום לעובדים, וכן התערבות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן במשבר; בתוך כך, הנהלות נמלי חיפה ואשדוד מתכוונות שלא למשוך בקשותיהן להכריז ביזיון בית משפט ע"י העובדים
ועדי נמלי חיפה ואשדוד התחייבו לחזור לעבודה סדירה עוד הלילה, כך סוכם הערב (ה') בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. השביתה החלה אתמול במחאה על כך שהמדינה חתמה על כתב הסמכה לפיו חברה סינית וחברה הולנדית יפעילו החל מהעשור הבא את הנמלים החדשים שנבנים בימים אילו בחיפה ובאשדוד. יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אבינועם שושן, אף התפטר במחאה על כך. לפי התאחדות התעשיינים, השביתה גרמה נזק של כ-75 מיליון שקל ליום למשק.
- הנהלות נמל חיפה ואשדוד הגישו לבית המשפט בקשה לביזיון בית הדין על ידי העובדים
- משרד התחבורה שכח חלק מהתחרות בנמלים
- "שבוע שביתה בנמל הוא נזק של חצי מיליארד שקל במונחי תוצר"
טרם התערבותו של ניסנקורן הודיע שר התחבורה ישראל כץ שהוא יקיים משאל טלפוני בין שרי הממשלה עוד הערב שלאחריו הוא מתכוון להמליץ על הוצאת צווי חירום לעובדי הנמלים, פעולה שסירוב לה עלולה להתיר לממשלה לפעול בכל הדרכים שעומדות בפניה כדי להפעיל את הנמלים ואף חושפת את העובדים לתביעות. כץ תקף את העובדים בחריפות ואמר כי "הם מחבלים בכלכלה הישראלית ופוגעים במעמדה של ישראל. הם גורמים לנזקים". לאחר ההודעה על סיום השביתה בירך כץ על המהלך ואמר כי "כפי שהודעתי גם בעבר - לא ניכנע גם בעתיד לשביתות ואיומים, והרפורמה בנמלים, שהיום צעדה צעד גדול קדימה עם חתימת הסכמי ההפעלה, תימשך במלוא הקצב עד השלמתה. יצויין כי העובדים לא קיבלו כל הבטחות בתמורה לסיום השביתה, והמו"מ ימשך כסדרו".
בהסתדרות לעומת זאת טוענים כי רק לאחר ש"ניסנקורן קיים פגישה עם ועדי העובדים של נמלי ישראל נעתרו הוועדים לבקשתו של יו"ר ההסתדרות והם חוזרים לעבודה באופן מלא כבר הלילה". זאת מבלי לשכוח ולהזכיר ש"ההסתדרות תמשיך ותתמוך במאבקם הצודק של עובדי הנמלים הזכאים לשמירת זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי".
נמל אשדוד משך בחזרה את בקשת ביזיון בית הדין שהוציא לעובדיו. זאת לאור חזרת העובדים לרציפים. נמל חיפה לא הגיש לבסוף בקשה, למרות כוונה מקורית של הנהלת החברה.
ראשי ועדי הנמלים יקיימו בשבוע הקרוב סבב פגישות עם ההסתדרות כדי לגבש רשמית דרישות מהממשלה לשדרוג הנמלים הקיימים (הן בציוד והן בתנאי העבודה) כדי לאפשר להם להתחרות בנמלים החדשים שאמורים להיפתח בתחילת העשור הבא.