מכה לוועדי הנמלים: בית הדין הארצי לעבודה סירב לאשר להם לשבות
בהחלטתו דחה בית הדין את בקשת ההסתדרות להשבית את הנמלים בחיפה ובאשדוד, וקבע כי מאחר שבין ההסתדרות והמדינה מתנהל מו"מ על השלכות בניית נמלים פרטיים, אין סיבה להשבית את הנמלים
- מכרז הנמלים נפתח מחדש, לאחר התעניינות מצד חברות זרות
- נפתח מחדש השלב המקדים במכרז להקמת נמלים חדשים
- ברוורמן לא מחכה לכץ - רוצה לקבל מחקר בנושא כדאיות הקמת הנמלים
עם זאת, דחה הנשיא פליטמן את דרישת המדינה לדון בהשלכות של בניית הנמלים הפרטיים על תנאי העבודה של העובדים הממשלתיים רק לאחר שאלו ייבנו. לדבריו, "בחינה שכזאת בדיעבד מנטרלת מראש אפשרות הפעלת כוחו המאזן של ארגון העובדים היציג אל מול המעסיק על ידי שימוש בנשק השביתה". בכך רומז פליטמן כי בעוד שמונה שנים, אם וכאשר יקומו הנמלים הפרטיים, כמעט ולא יהיה טעם בשביתה של עובדי נמלי אשדוד וחיפה, שכן התעבורה הימית פשוט תשונע אל הנמלים הפרטיים. עם זאת, דחה בית הדין את דרישת ההסתדרות להקפיא את המכרזים לבניית הנמלים הפרטיים.
בתוך כך, שרי האוצר והתחבורה אישרו הבוקר את שיבוצם של שני דירקטורים חדשים בנמל אשדוד. מדובר בסגן החשבת הכללית יהלי רוטנברג ובראש מינהלת תכנית נתיבי ישראל במשרד התחבורה עו"ד יעקב בליטשטיין. מי שינהל את ישיבות הדירקטוריון הוא רו"ח גדעון סיטרמן, שהודיע לאחרונה על פרישתו כבר בתחילת מאי הקרוב.
ביום חמישי פרש מתפקידו אריה ברדוגו, שכיהן כדירקטור בחברה והועמד לשימוע בפני פיטורים על אי מילוי לכאורה של תפקידו בהנהלת הנמל. ברדוגו פרש בלי להודות או לקבל את ההאשמות שהופנו כלפיו.