בלעדי לכלכליסט
הרכבת הקלה מתניעה? לאחר שנה וחצי ללא ניהול נמצא מוביל לפרויקט
אנתוני בורצ'ל עתיד להחליף את ביל סטד שפרש מהתפקיד ולהתמנות לאחראי על הקמת הקו האדום. בורצ'ל הוא אמריקאי, מהנדס אזרחי בהשכלתו, מחזיק בניסיון של 40 שנה בתחום הרכבות, לרבות הקמה של מערכי רכבת עירוניים בסינגפור, דובאי והונג קונג
אנתוני בורצ'ל (Anthony Burchell) הוא המועמד המוביל לפקח על הקמת הקו הראשון ("הקו האדום") של הרכבת הקלה בתל אביב. כך נודע ל"כלכליסט". בורצ'ל הוא אזרח אמריקאי ומהנדס אזרחי בהשכלתו. בנוסף, הוא מחזיק בניסיון של 40 שנה בתחום הרכבות לרבות הקמה של מערכי רכבת עירוניים בסינגפור, ני דלהי, הונג קונג ודובאי.
- האוצר לחץ, והמכרז לרכישת קרונות לרכבת הקלה נדחה
- "מיכאל רצון הציג את עצמו כיו"ר נתע כשהיה דירקטור"
- מבקר המדינה בודק את הלאמת הרכבת הקלה בתל אביב
בורצ'ל עתיד להחליף את ביל סטד שפרש מניהול הפרויקט מסיבות אישיות.
בורצ'ל נשכר על ידי מפקחת הפרויקט - חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), והוא מתוכנן לעבוד תחת היו"ר החדש, אלכס ויז'ניצר והמנכ"ל הנוכחי יצחק זוכמן, זאת לאחר כשנה וחצי בהן לא היה אחראי מקצועי על הפרויקט.
הקו האדום של הרכבת בתל אביב כולל סלילה של מסילה מפ"ת דרך תל אביב ועד למבואות ראשון לציון. עלות הפרויקט מגיעה לכ-14.5 מיליארד שקל והיא תושלם ב-2022.
עוד נודע ל"כלכליסט" שחברת הבקרה הצרפתית על הפרויקט אגי'ס
(EGIS) אישרה עקרונית לפרסם את המכרז הענק להקמת מתחם חנייה ובקרה (דיפו) לרכבת התל אביב. מדובר בפרויקט בשווי חצי מיליארד שקל שכולל עבודות הנדסה אזרחיות - מסילות, חדרי בקרה, משרדים - שיוקמו באזור פ"ת. המכרז יפורסם באוקטובר כאשר הזוכה יעלה על הקרקה באוגוסט 2014 וישלים את העבודות בתוך 24 חודש. אישור המכרז עבר גם את ועדת ההיגוי העליונה של הפרויקט המורכבת ממשרדי האוצר והתחבורה. לאחרונה עוכב המכרז לרכישת קרונות ששוויו כמיליארד שקל בטענה שהרכבות יגיעו מחו"ל חמש שנים לפני השקת הרכבת בפועל.