פלאפון מקטינה ב-200 את מספר העובדים במוקדי השירות שלה
חברת הסלולר הודיעה על הפסקת העבודה מול חברות תקשוב ו-call יכול - "בעקבות החרפת הרגולציה והצורך בהמשך ביצוע מהלכי התייעלות"
פלאפון מסיימת את התקשרותה עם שני מוקדי שירות חיצוניים - תקשוב ו"call יכול" - כחלק ממהלכי התייעלות בחברה.
שתי החברות העניקו לפלאפון שירותי מענה טלפוני במיקור חוץ, אך עובדיהן הוכשרו ופעלו בשנים האחרונות כנציגיה בצורה מלאה; הלקוחות לא יכלו להבדיל בינם לבין מוקדנים המועסקים ישירות על ידי חברת הסלולר.
תקשוב עובדת עם פלאפון כשש שנים, ובשנה האחרונה סיפקה לחברת הסלולר כ-40 עמדות מענה טלפוני. החברה קיבלה הודעה על סיום ההתקשרות כבר במרץ וההתנתקות ממנה בפועל נעשתה ב-1 באוגוסט.
ההתקשרות עם call יכול תופסק בסוף 2012. החברה מעסיקה כ-200 עובדים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, 160 מהם שימשו מוקדני שירות ללקוחות פלאפון.
לפלאפון קשר ארוך עם call יכול - היא היתה שותפה להקמתה לפני ארבע שנים והלקוח הראשון שלה. מנכ"ל call יכול, אמיר בר נתן, אף ניהל בעבר את מערך ההדרכה של פלאפון. כיום מספקת call יכול שירות לחברות נוספות, בהן בזק בינלאומי, שטראוס מים ולאומי קארד.
צמצום כוח אדם במוקדי השירות מתאפשר הודות למעבר לחבילות ללא הגבלה הנמכרות בתעריפים קבועים. במקביל חברות הסלולר מקדמות מערכת ניהול חשבון עצמאית המאפשרת הצטרפות ומעבר בין תוכניות באמצעות האינטרנט.
פלאפון לא סיימה התקשרותה עם החברות מנפאואר בראשית ויישום, המעסיקות עבורה כ-200 עובדות חרדיות במוקדים באלעד, ערד ובבאר שבע. טרם ברור האם גורלן של חברות אלה יהיה זהה.
מפלאפון נמסר בתגובה: "בעקבות החרפת הרגולציה והצורך בהמשך ביצוע מהלכי התייעלות, נאלצנו לסיים התקשרות עם מוקדי שירות חיצוניים, בהם מוקד call יכול. פלאפון תעשה כל שביכולתה על מנת לסייע לעובדי call יכול להשתלב במוקדי שירות אחרים במשק הישראלי".