השינוי הארגוני ברכבת ישראל יוצא לדרך
הקבינט החברתי-כלכלי אישר הקמת שתי חברות בת: אחת להובלת מטענים והשנייה לפיתוח מסחרי. תחזוקת הקרונות תצא בחלקה למיקור חוץ
הקבינט החברתי-כלכלי בראשותו שר האוצר שטייניץ אישר היום (ב') את ביצוע הרפורמה המבנית ברכבת ישראל. את ההצעה הגיש שר התחבורה והתשתיות הלאומיות ישראל כץ, זאת לאחר שניהל מאבק עיקש בנושא מול ועד העובדים.
במסגרת הרפורמה, רכבת ישראל תמשיך להחזיק בליבת הפעלת המערכת
החברה השנייה שתוקם היא חברה לפיתוח מסחרי. בכוונת הרכבת לשנות את תצורת הרציפים הקיימים כך שבחלק מהם יבנו קומות משרדים או מתחמי מסחר מהם תרוויח הרכבת דמי שכירות. יצוין שלעניין זה כבר החלה הרכבת להתקדם מבלי לחכות להחלטת הקבינט, ולאחרונה הוקם צוות בשיתוף מינהל מקרקעי ישראל ואגף התקציבים באוצר להגדלת אחוזי הבנייה המותרים של רכבת ישראל מעבר לרף ה-2,500 מ"ר.
התחזוקה יוצאת החוצה
במקביל, המדינה החליטה להוציא למיקור חוץ לפחות 30% מתחזוקת הציוד הנייד של החברה. מדובר בקרונות הנוכחיים ואלו שירכשו בעתיד. לדברי שר התחבורה כץ מדובר ב"מהפכת השירות הגדולה ביותר שנעשתה בישראל מאז הפרטת בזק. הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, כפי שנחתם בהסכם בין ההנהלה לעובדים, יביאו לעלייה ניכרת באיכות התחזוקה של הרכבת, תוך שילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים", אמר. שר האוצר יובל שטייניץ, בירך על הרפורמה והוסיף ש"מדובר בהחלטה חשובה הצפויה לשפר משמעותית את רמת היעילות והשירות של רכבת ישראל".
יצוין שעובדי הרכבת אינם יוצאים מקופחים מההסכם החדש ועל פי מתווה פיצוי שתואם בינם לבין הנהלת החברה, בגיבוי ההסתדרות, עובדי הרכבת יהנו מעליית שכר של כ25% וממענקים של עד 40 אלף שקל לעובד.