$
בארץ

עובדי הרכבת לביה"ד: אשר עיצומים נגד הפרטת תחזוקת הקרונות

לאחר שהסכימו לדרישות הבטיחות של המדינה דורשים עובדי הרכבת למנוע הוצאת תחזוקת הקרונות החדשים למיקור-חוץ. ההסתדרות: הוכחנו שאפשר להנהיג שינויים ברכבת גם ללא תמורה כספית, לכן ברור שמטרת האוצר היא לחבל בעבודה המאורגנת

מיקי פלד 13:1815.09.11

ועד עובדי הרכבת לא מתכוון לתת להפרטת תחזוקת הקרונות החדשים לעבור בשקט. ביום ראשון יגישו הוועד וההסתדרות בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לאפשר להם להתחיל בצעדים ארגוניים ולנהל מאבק נגד כוונת משרד האוצר להעביר את תחזוקת הקרונות החדשים לידי חברה פרטית במקום עובדי הרכבת

עצמם.

 

לאחר מאבק מתוקשר וארוך, שכלל האשמות קשות משני הצדדים, חתמו העובדים, הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה על הסכם לפיו הדרישות השונות הנוגעות לבטיחות, כגון מצלמות בתא נהג הקטר ומבחני רישוי תכופים לנהגים. בכך תמו המחלוקות הנוגעות לבטיחות, אבל המחלוקת העיקרית נותרה בעינה.

 

בממשלה מתעקשים על כך שתחזוקת הקרונות החדשים תיעשה על-ידי הספק, במקרה המדובר חברת בומברדייה. אמנם, אין מדובר כאן על פיטורים של עובדי רכבת או מעבר של עובדי רכבת לחברה פרטית, אך בוועד חוששים כי בטווח הארוך, הוצאה של עוד ועוד שירותים למיקור-חוץ משמעה פגיעה בכח הארגוני ובאפשרויות של העובדים לנהל משא-ומתן הוגן על תנאי העבודה שלהם. כבר עתה, לדוגמה, השירותים לנוסע בתחנות עצמן ניתנים ברובם על-ידי חברת ההשמה מנפאואר ולא על-ידי עובדי הרכבת.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר כי "ההסתדרות קיבלה את כל דרישות האוצר לשיפור בטיב עבודתם של עובדי התחזוקה, אך למרות זאת מתעקש האוצר להעביר את העבודה מחוץ לרכבת. ביקשתי מנציגי האוצר למנות את כל דרישותיהם. הם ביקשו שיפורים בצורת תמריצים חיוביים ושליליים לעובדים, זמינות של העובדים וכדומה. הסכמנו לכל בתנאי אחד: שמי שיעשה את העבודות יהיו עובדי הרכבת במסגרת העבודה המאורגנת. הסכמנו אפילו לעלות העבודה של הקבלן. לתדהמתי נציגי האוצר סירבו, כך שברור לי שמטרתם לא לשפר את עבודת התחזוקה, אלא להפוך את העובדים לעובדי קבלן נטולי זכויות ולפגוע בעבודה המאורגנת ברכבת".

 

עוד הוסיף אדרי כי "ההסכם הבטיחות שעשינו, ללא קבלת תמורה בדמות תוספת שכר או משהו דומה, מוכיח כי עובדי הרכבת אחראים וטיב השירות לנוסעים עומד בראש מעיניהם. ההסכם מוכיח שאפשר להנהיג שינויים ברכבת. לכן ברור שמטרת האוצר היא אחת: לחבל בעבודה המאורגנת".

 

יו"ר הוועד, גילה ארדעי, סיכמה ואמרה כי "השתתפתי בהפגנות המחאה ואני מתרשמת שהציבור הישראלי מתחיל להפנים את תוצאותיה ההרסניות של הפרטת העבודה. אני מקווה שגם בית-הדין יבין זאת ביום ראשון".

 

רכבת ישראל בתגובה: "הדיבורים על הפרטה הם דמגוגיה. לציבור בישראל, לממשלה ולהנהלת רכבת ישראל ברור כי החברה זקוקה לשינוי עמוק על מנת לממש את הייעוד הלאומי שלה ולשפר משמעותית את השירות הניתן לציבור . כבר בשנים הקרובות עומדת רכבת ישראל לעלות מדרגה משמעותית עם פתיחת הקווים החדשים והמשודרגים, להכפיל את כמות הרכבות ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים. רכבת ישראל נדרשת להיערכות מיידית לתחזוקת הצי החדש בצורה טובה ובטיחותית. לפיכך, מאמינה הממשלה כי בשל הגידול נדרשת רכבת ישראל להתמקד בשירות לנוסעים. לא צפויה כל פגיעה בעובדי התחזוקה הקיימים ורכבת ישראל תמשיך בקליטת עובדים חדשים גם באגף זה, בהתאם לצרכים. הדיבורים על הפרטה הם דמגוגיה בלבד ומסך עשן.

 

אנו מקווים כי יו"ר הוועד וההסתדרות יבחרו בערוץ של הידברות וינהלו מו"מ אמיתי וממוקד מול הנהלת החברה ולא יבצעו פעולות אשר יביאו לפגיעה בציבור הנוסעים והעובדים".

 

טרם התקבלה תגובת האוצר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x