$
בארץ

הוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית תבוא על חשבון פיתוח כבישים מהירים

כדי להוזיל את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-10%, האוצר מציע לקצץ בתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין עירונית בהיקף של 150 מיליון שקל

ליאור גוטמן 10:2017.02.11

משקעים מצד אחד, מקצצים מצד שני. ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב הצעת מחליטים להוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור של 10%, זאת כמתחייב מהצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בשבוע שעבר, כאשר הציגו סדרת צעדים לטיפול בגל ההתייקרויות במשק.

פרט להורדת מחירי הבנזין, הצעה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע, הבטיחו נתניהו ושטייניץ להוזיל את מחירי הנסיעה באוטובוסים ב-10%, צעד שיעלה לקופת המדינה כ300 מיליון שקל.

 

אולם עיון בהצעת המחליטים שהופצה לשרי הממשלה מגלה ממצא מעניין: משרד האוצר גילה מקור תקציבי חדש למימון הוזלת תעריפי הנסיעה, והשרים מתבשרים שכדי לממן את הוזלת תעריפי הנסיעה. "מוצע לקצץ בתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין עירונית בהיקף של 150 מיליון שקל". במילים אחרות, נוסעי האוטובוסים יזכו לכמה שקלים של הנחה במחיר הכרטיס, ואלו שמבלים בפקקי התנועה ייאלצו לחכות לשנה הבאה עד שהסכום שקוצץ מתקציב פיתוח רשת הכבישים הבין עירונית יוחזר. שאר המימון יגיע מקיצוץ רוחבי של 1% בתקציבי המשרדים.

 

אגב, הוזלת תעריפי הנסיעה נוגעת רק ללקוחות קבועים שמשתמשים בכרטיס "חופשי חודשי". לקוחות מזדמנים ימשיכו לשלם את מחיר הנסיעה שהתייקר בתחילת השנה ב-3%. שר התחבורה ישראל כץ מתנגד להצעה, אולם למרות התנגדותו היא צפויה לעבור ברוב גדול.

 

גורמים באוצר אמרו הבוקר כי "שר התחבורה ישראל כץ הצהיר במהלך השבועיים האחרונים מספר פעמים שהוא מעוניין בהפחתת המס על הדלק ולהחלטת רה"מ ושר האוצר יש עלות תקציבית שמקורה בקיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה. היינו מצפים משר התחבורה שיתמוך בקיצוץ הרוחבי שיאפשר את הפחתת המס על הדלק וכן את ההוזלות המשמעותיות בתעריפי התחבורה הציבורית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x