שלושה חודשים מכניסת אל על לאילת: המתחרות לא נפגעו מבחינת כמות הנוסעים
בחודשים בהם פועלת אל על בקו נתב"ג-אילת רשמה ארקיע עלייה של 3.9% במספר הנוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וישראייר רשמה ירידה מזערית בכמות הנוסעים
שלושה חודשים לאחר שאל על החלה להפעיל טיסות מנתב"ג לאילת, נראה שהתחזיות שהציגו המתחרות על הקו, ארקיע וישראייר, טרם הכניסה המדוברת, לפיהן כמות הנוסעים עמן תרד - היו פסימיות מדי.
מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) עולה כי בחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, בהן פועלת אל עלבאילת, הובילה ארקיע 201.7 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים לנמל התעופה בעיר, עלייה של 3.9% לעומת כמות הנוסעים שהובילה בחודשים המקבילים ב-2009.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
מבחינת תנועת המטוסים, בשלושת החודשים המדוברים הפעילה ארקיע 2,581 המראות ונחיתות לאילת וממנה, ירידה קלה של 0.8% לעומת מספר הטיסות שהפעילה בין אוגוסט לאוקטובר בשנה שעברה. אגב, ארקיע וישראייר מפעילות טיסות פנים לאילת מנתב"ג, משדה דב ומחיפה, ואילו אל על מפעילה קו מנתב"ג בלבד.
לגבי ישראייר, זאת רשמה ירידה במספר הטיסות, אולם כמות הנוסעים עמה נותרה זהה. בין אוגוסט לאוקטובר 2010 הטיסה החברה לאילת כ-93 אלף נוסעים בשני הכיוונים, ירידה מזערית של 0.3% לעומת כמות הנוסעים שהטיסה בחודשים המקבילים אשתקד. מדובר ב-1,469 המראות ונחיתות בחודשים המדוברים ב-2010, כך על פי נתוני רש"ת, ירידה של כ-11% לעומת החודשים המקבילים ב-2009.
למרות ששתי החברות הקטנות לא רשמו פגיעה מהותית בכמות הנוסעים עמן מאז נכנסה אל על לאילת, אין נתונים לגבי ההשפעה עליהן מבחינת ההכנסות. מבדיקה באתרי האינטרנט שלהן עולה כי מחירי הטיסות עמן לאילת בתקופה זאת,
נותרו דומים למחירים שהציעו טרם כניסת אל על לקו, עם ממוצע של כ-500 שקל לכרטיס הלוך וחזור. הן אמנם מציעות גם מחירים מוזלים, אך בטיסות נבחרות בלבד, וכך גם אל על, שמציעה עדיין את מחיר ההשקה של הקו, החל מ-99 שקל לכיוון, גם כן בטיסות נבחרות בלבד.
לגבי פעילות אל על באילת: מאז החלה להפעיל את הקו ב-1 באוגוסט ועד סוף אוקטובר, הובילה החברה למעלה מ-57 אלף נוסעים בשני הכיוונים, ב-416 המראות ונחיתות. משרד התחבורה אישר לחברה להפעיל שלוש טיסות יומיות לכיוון בין נתב"ג לאילת בימים א'־ה', טיסת בוקר נוספת בימי שישי וטיסת ערב במוצ"ש והיצע מקסימלי של 430 מושבים לכיוון מידי יום. בעוד שלושה חודשים צפוי המשרד לבחון שוב את יחסי הכוחות על הקו, ובהתאם יחליט לגבי הוספת או הורדת תדירויות. הדבר תלוי גם בדרישת החברות.