בלעדי ל"כלכליסט": MTS דורשת להתמודד במכרז הרכבת הקלה
חודשיים לאחר שהמדינה ביטלה את זיכיונה, MTS דורשת להתמודד במכרז הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, שפרסמה נת"ע. במקביל הושלמה ההיערכות להקמת הקו הירוק
חברת MTS, הזכיינית היוצאת של הרכבת הקלה בתל אביב, פנתה לחברת נת"ע ודרשה לאפשר לה או לחברות הקשורות אליה להתמודד במכרז הפתוח של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, במתכונתו המולאמת - כחודשיים לאחר שהמדינה ביטלה את זיכיונה של MTS באותו פרויקט עצמו.
נת"ע (נתיבי תחבורה
במכרז שפרסמה אסרה נת"ע על השתתפות של MTS או של אחת החברות הקשורות עמה - אלא שבאחרונה שיגר פרקליטה של MTS, עו"ד דוד תדמור, מכתב לנת"ע, ובו הוא טוען כי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק, ולכן יש לבטל את האיסור.לדבריו, מניעת היכולת ממרשתו או מחברות הקשורות עמה להתמודד על הקמת הקו האדום במתכונתו הנוכחית - היינו במימון מלא מתקציב המדינה - היא פעולה "נקמנית", ויש לאפשר לקונסורציום MTS, או לחלק מחמש החברות שמרכיבות אותו, להתמודד כחברה קבלנית של נת"ע.
MTS מנהלת בימים אלה הליך בוררות מול המדינה, ודורשת פיצוי בהיקף של 1.8 מיליארד שקל בגין אובדן הכנסות עתידיות והשקעות נוכחיות.
בתוך כך, בנת"ע השלימו לאחרונה את ההיערכות המוקדמת להקמת הקו הירוק, שיחבר בין מערב ראשון לציון ובין אזור אוניברסיטת תל אביב. אורך הקו הוא כ־15 ק"מ והוא צפוי להסיע קרוב ל־50 מיליון איש בשנה. על פי התכנון המסתמן, תוואי המסילה שיעבור ברחוב אבן גבירול יהיה תת־קרקעי - מהלך שיחייב ביצוע עבודות תשתית נרחבות לאורך הכביש.
לאחרונה הכריזה נת"ע על הזוכים במכרזי התכנון של הקו, שמהם עולה שחברת דל תתכנן את מקטע הדרך בין ראשון לציון לצומת חולון, חברת לוי־שטרק תתכנן את המקטע שבין צומת חולון ובין נמל תל אביב, וחברת ינון תתכנן את המקטע הצפוני עד לאוניברסיטה. במקביל תיתכן הארכה נוספת של הקו, עד לאזור רמת החי"ל.