המדינה קיבלה ארכה: תשיב לתביעת זכיינית הרכבת הקלה בת"א בעוד שבועיים
הזכיינית MTS דורשת פיצויים של 1.8 מיליארד שקל בעקבות ביטול החוזה עמה. ההחלטה על הלאמת הפרויקט נדחתה גם כן
תגובת המדינה לדרישות הבוררות של חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, תוגש רק בעוד שבועיים. כך נודע ל"כלכליסט". כפי שפורסם ב"כלכליסט", חברת MTS דרשה מהמדינה פיצוי על סך 1.8 מיליארד שקל בגין ביטול החוזה עמה, בשל הפסד הכנסות עתידיות והפסד הוצאות שכבר בוצעו בתכנון
המדינה היתה אמורה להגיש היום (ג') את תשובתה, אולם כאמור תשובה זו תוגש רק לקראת ה-25 באוקטובר. הסיבה הרשמית לדחייה היא בקשת המדינה ללמוד את פרטי תביעת הבוררות, אולם מבדיקת "כלכליסט" עולה שהמדינה רוצה להגיע לשלב הבוררות עם החלטת ממשלה מאושרת בדבר הקמת הפרויקט מתקציב המדינה. החלטה זו היתה אמורה להתקבל ביום ראשון האחרון, אולם היא נדחתה בשבוע כאשר ברקע מתבצעים מאמצים קדחתניים לפתור את המחלוקת הפנימית באוצר בדבר זהות הקבלן האחראי על הפרויקט: בעוד שאגף התקציבים מעונין להפקידו בימי נ.ת.ע, באגף החשב הכללי מסתייגים מהטלת פרויקט בשווי 11 מיליארד שקל על גוף בפיקוח משרד התחבורה שאין לו יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל בעלי מינוי קבוע לתפקיד.
בתוך כך, שלחה אתמול זכיינית הרכבת מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראה לו להתערב במשבר. המכתב חתום על ידי מוסוליאום יקיסאן, סגן יו"ר MTS ונציג תאגיד סימנס, ואיזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. במכתב חוזרים החתומים על התחייבותם לבצע את הפרויקט וקוראים למשרד האוצר לחזור לשולחן הדיונים. לטענתם החוזה עמם בוטל שלא כדין, אולם בתמיכתם הקיימת של הבנקים הממנים ניתן להוציא אותו לפועל.
אפריקה ישראל וסימנס חולקות יחד עם אגד, CDS הפורטוגזית ו-CCECC הסינית את הבעלות על MTS באופן שווה, כאשר כל אחת מחזיקה 20% ממניות הזכיין. הפרויקט להקמת הרכבת (קו אדום) ניתן בידי MTS במאי 2007, אולם עד היום לא הושגה סגירה פיננסית שתאפשר את השקתו. עלות הפרויקט כ-11 מיליארד שקל, ומדובר בסלילת קו רכבת שיעבור בין פ"ת, ת"א ובת ים. זמן הסלילה נאמד ב-66 חודש.