הרכבת בת"א קיבלה הארכה נוספת: מרתון שיחות נוסף יתקיים בסוף השבוע
עיקר המחלוקות בין משרד האוצר לבין נציגי הזכיינית נוגעות לסעיף פינוי המים, עיתוי העברת המענקים מהמדינה שיועברו לזכיין בשל התקדמות בעבודות, וביטוח מפני שינוי בריביות
הארכה אחרונה ודי? משרד האוצר הודיע הבוקר (ב') כי "בעקבות המגעים שהתקיימו בשבוע שעבר בין נציגי החשב הכללי וגורמים בכירים של זכיינית הרכבת הקלה בת"א, MTS, ובהמשך להצעה המעודכנת ששלחה הזכיינית אמש, הוחלט לקיים פגישת משא-ומתן נוספת בסוף השבוע בניסיון נוסף לגשר על הפערים המשמעותיים".
מרתון השיחות שהתקיים בסוף השבוע האחרון בין הצדדים הסתיים ללא תוצאות, בעיקר בשל העובדה שהפער הכספי בין הצדדים גבוה מדי מכדי שהמדינה תאפשר לזכיין להתקדם בפרויקט. עיקר המחלוקות נוגעות לסעיף פינוי המים, עיתוי העברת המענקים מהמדינה שיועברו לזכיין בשל התקדמות בעבודות (אבני דרך) וביטוח מפני שינוי בריביות הלוואות הכסף.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", הזכיין העביר הצעה משופרת לאנשי האוצר אולם היא עדיין גבוהה מדי מכדי שהמדינה תוכל לאשרה. גורמים במערכת התחבורה מעריכים, כי ההפרש הכספי מונע את התקדמות השיחות ואם הוא היה נמוך יותר "כבר היה אפשר לסגור עניין". הסיבה: הצעתה של הזוכה השנייה במכרו, חברת מטרורייל, הייתה בפער של כ-400 מיליון שקל, כך שהמדינה חוששת שהיא תתבע על ידי המפסידה בטענה שהויתור שנעשה עבור MTS הוא בגובה הפער בין ההצעות הכספיות שבין הזוכה למפסידה.