מאות אזרחים עובדי צה"ל עשויים לאבד את עבודתם
זאת בשל התעקשות משרד האוצר שרוצה להוציא מרשות צה"ל את קו הייצור של טנק המרכבה ונגמ"ש הנמר בטענה שעלותם גבוהה מאד - כ-700 מיליון שקל בשנה
משרד האוצר רוצה להוציא מרשות צה"ל את קו הייצור של טנק המרכבה ונגמ"ש הנמר בתל השומר, בטענה שעלותם גבוהה מאוד - כ־700 מיליון שקל בשנה. כבר בטיוטת חוק ההסדרים הקודם נקבע כי צוות בין־משרדי יבחן את הנושא, ומכירת הקו תתבצע עד אמצע 2011, אך ההצעה נגנזה. כמה גופים התעניינו בעבר
על פי הצעה שכולל האוצר בטיוטת חוק ההסדרים הנוכחית, אנשי הקבע המועסקים בקו הייצור ייקלטו בתפקידים אחרים בצה"ל, והאזרחים עובדי צה"ל המועסקים בו יפוטרו או שתוצע להם פרישה מוקדמת. על פי טיוטת הצעת החוק, "כמה גופים מחוץ לצה"ל יכולים לבצע את הפעולות האמורות באופן מיטבי בסביבה עסקית תחרותית, אשר תביא יתרונות רבים לידי ביטוי, הן בהיבטי יעילות תפעולית והן בהיבטים טכנולוגיים".
בכירים באוצר העריכו כי השנה קיימת סבירות גבוהה יותר שההחלטה על מכירת הקו אכן תצא לפועל, ואמרו כי שר האוצר יובל שטייניץ נחוש לבצע את המהלך. לדברי גורמים באוצר, משום שמדובר בקו שבו מיוצרים טנקים מעבר לצורכי הצבא. "אנחנו מעדיפים שהצבא ייקח את הכסף ויפתח טנק חדש במקום לייצר טנקים ישנים שלא לצורך רק כי הדבר אפשרי", אמרו.
במשרד הביטחון מודים כי ייתכן שקו הייצור איננו יעיל, אולם ביקשו מהאוצר כי השינויים יתבצעו במסגרת תוכנית ההתייעלות של צה"ל, וכי חברת מקינזי שמבצעת עבור הצבא את עבודת ההתייעלות תבחן את קו הייצור. באוצר מסרבים ודורשים התייעלות מיידית בקו הייצור הזה.
בקו הייצור צה"ל מרכיב גם את נגמ"ש הנמר, שפותח על בסיס המרכבה. לאחרונה החליט משרד הביטחון להעביר חלק מייצור הנגמ"ש לארה"ב, כדי להשתמש טוב יותר במט"ח הסיוע האמריקאי. בתעשייה חוששים שאזרוח הקו יביא להוצאת חלקים גדולים יותר של הייצור מהארץ.