בריליאנס הסינית: לא נשווק יותר מכוניות באירופה
החברה מכרה כ-500 מכוניות בלבד בכל השוק האירופי - בין השאר עקב ציונים גרועים במבחני ריסוק
בשבועות האחרונים הוצת מחדש העניין בתעשיית הרכב הסינית, לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הודיע על אישורו לביצוע בדיקות תקינה למכונית הסינית SAIC ששיווקה נאסר בישראל עקב בעיות תקינה, כמו גם חשיפת "כלכליסט" בנושא יבואן של מכוניות "גרייט וול" הסיניות. במקביל, הצגתם של דגמי מכוניות
ואולם תעשיית הרכב הסינית חווה תקופה שלא ניתן להגדירה כחיובית. על פי דיווחים בתקשורת העולמית, חברת בריליאנס הסינית הודיעה שתיסוג משוק הרכב האירופי ו"לא תשוב לשווק מכוניות באירופה".
בריליאנס שיווקה את תוצרתה במספר מצומצם של מדינות אירופיות כגון גרמניה, תחת חוקים המאפשרים יבוא מצומצם של מאות מכוניות בלבד, אך מכרה במשך יותר משלוש שנים רק 502 מכוניות בכל השוק האירופי.
כשלונה של בריליאנס עשוי להיות מוסבר, בין השאר, בציון בטיחות גרוע שמכונית מדגם BS4 קיבלה במבחן ריסוק שערך ADAC, ארגון הבטיחות הגרמני.
במקביל, למרות הצהרותיהם של אנשי תעשיית הרכב הסינית אודות שיפורי איכות מקיפים, במציאות התיעוש המהיר והיצור המוגבר נותנים את אותותיהם.
מנתונים שחשף ארגון סיני העוסק בבקרת איכות עולה שבחצי השנה האחרונה חלה עליה של 15% בכמות התלונות שהגישו בעלי רכב סינים בדבר פגמים במכוניות אשר יוצרו בסין בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה אשתקד. עיקר התלונות מתיחסות דווקא לבעיה שנחשבת נדירה במכוניות מערביות- תקלות בחלקי המנוע עצמו.