$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": משרד התחבורה בוחן אישור יבוא למותג סיני נוסף: גרייט וול

עיקר המחלוקת סביב שיווקו של הטנדר בישראל סובבת סביב השגות של משרד התחברוה לאישורים שסיפק מכון הבדיקה אשר בדק את הטנדר של גרייט וול כחלק מתהליך ההכנה לקראת שיווקו באירופה

שרון ביידר 20:4027.04.10

חברת המזרח, המייבאת את רכבי השטח של לנדרובר פנתה לאחרונה למשרד התחבורה בבקשה לאישור יבוא של טנדר סיני מתוצרת חברת גרייט וול, כך נודע ל"כלכליסט". כזכור, משרד התחבורה כבר החל לבחון לצרכי תקינה מכוניות סיניות של חברת SAIC.

 

גורמים המקורבים למשרד התחבורה מסרו ל"כלכליסט"
שמסמכי התקינה של הטנדר הסיני נמצאים בשלבי בדיקה אחרונים שצפויים להסתיים בשבועות הקרובים. עיקר המחלוקת סביב שיווקו של הטנדר בישראל סובבת סביב השגות של משרד התחבורה לאישורים שסיפק מכון הבדיקה אשר בדק את הטנדר של גרייט וול כחלק מתהליך ההכנה לקראת שיווקו באירופה. הטנדר של גרייט וול נמכר בעולם תחת שני שמות שונים: ווינגל וסטיד ומוצע עם שני סוגי מנועים, בנזין בנפח 2.4 ליטרים ודיזל בנפח של 2.8 ליטרים.

 

עוד נודע ל"כלכליסט" שבחודשים האחרונים יובאו ארצה שלוש מכוניות נוסעים מתוצרת גרייט וול. חברת המזרח פנתה לאחרונה למשרד התחבורה בבקשה לקבל עבורן אישורי תנועה זמניים על מנת שייבחנו בכבישי הארץ כדי לבדוק את מידת התאמתם לשוק המקומי.

 

מכוניות הנוסעים של גרייט וול מן הדגמים שיובאו ארצה עדיין אינן מותרות לשיווק בישראל וזאת בגלל שאינן מצוידות במערכת בקרת יציבות אלקטרונית, דרישת חובה לכל המכוניות החדשות המשווקות בישראל מינואר 2010. ואולם בשנת 2011 תחל גרייט וול ביצורן של מכוניות אשר מצוידות במערכת. טנדרים נחשבים יוצאי דופן לעניין זה, מאחר שאינם מחויבים בהתקנתה של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מה שעשוי לאפשר את שיווקו של הטנדר של גרייט וול בישראל כבר בחודשים הקרובים, במידה וזה יאושר על ידי משרד התחבורה.

 

במקביל, המירוץ להבאת מותגים סיניים לישראל נמשך: בתערוכת בייג'ין שנערכת השבוע נכחו נציגים של יבואניות רכב ישראליות רבות, ביניהן צ'מפיון מוטורס, חברת המזרח ונציגים של חברת ה"מאגר" שבשליטת משפחת כדורי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x