$
בארץ

ברוש: "חוסר החזון של האוצר - בכייה לדורות"

נשיא התאחדות התעשיינים תקף את משרד האוצר בשל הקיצוץ שנעשה בתוכנית התחבורה, והגדיר את ישראל כ"מדינת הפלסטרים"

ליאור גוטמן 14:1123.02.10

"תוכנית התשתיות שהוצגה ע"י רה"מ מביאה עמה חזון יוצא דופן לשנים הבאות – וחבל ששוב פקידים באוצר בולמים החזון מתוך ראייה קצרת טווח וחסרת מעוף. האוצר ידוע בהתנגדויותיו לכל תוכנית אסטרטגית ובכללם כביש איילון והגדלת היקפי התפלת המים. תמיד ניתן להקים ועדת חקירה בדיעבד או להטיל

היטל בצורת אבל הפתרון החכם הוא הערכות מראש ולא שימוש בשיטת הפלסטרים והחקירות בדיעבד" - כך אמר היום (ג') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בהתייחסו לתוכנית התחבורה המצומצמת אותה הציגו רה"מ נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ.

 

התוכנית המקורית, בהיקף של כ-51 מיליארד שקל, קוצצה בלחץ האוצר ל-27.5 מיליארד שקל, בטענה שיישומה המלא יכביד על קופת המדינה. עיקר הקיצוץ מקורו בביטול הכוונה להקים מסילת רכבת מאילת לאזור צין וביטול מסילת הרכבת מקרית שמונה לחיפה.

 

"ישראל ממוקמת במקום ה-47 בעולם באיכות תשתיות הכבישים בדו"ח התחרותיות. ישראל היא מדינה של שיטת הפלסטרים. הפיאסקו במשק המים, במשק החשמל, במערך הנמלים ובמערכת החינוך מלמד אותנו שיש להיערך בתוכנית אסטרטגית ולא להמתין לדקה ה-90", אמר ברוש.

 

לטענת ברוש, "כביש 6 גרם לצמיחת אזורי התעשייה ביוקנעם ובקרית גת, כך שהיום לא נהוג אף להתייחס אליהם כפריפריות. תוכנית התשתיות תקרב את הערבה, הנגב והגליל למרכז, תצמצם את הצפיפות שם, תגדיל את התעסוקה ורמת החיים של תושבי הפריפריות ותפסיק את מאזן ההגירה השלילית מהדרום ומהצפון".

 

על פי התאחדות התעשיינים, מחקר בנק ישראל מעלה שכל השקעה של 8% במלאי התשתית מביא לצמיחה נוספת של 1% בתוצר. על פי ההיגיון הכלכלי הזה, מסביר ברוש, תוכנית לשכת רה"מ בהיקף המקורי של 51 מיליארד שקל אמורה להביא לצמיחה נוספת של 1.25% תוצר, שהם למעלה מ-30 אלף מועסקים נוספים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x