בשבוע הבא: שימוע לשפיר הנדסה בעניין כביש 531
השימוע ייערך ע"י המדינה ולבקשת שפיר, לאחר שבחודש שעבר הודיעה המדינה על כוונתה לבטל לחברה את הזיכיון בשל העיכוב בסלילת הכביש
נציגי המדינה יערכו בשבוע הבא שימוע לחברת שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט סלילת כביש 531 - כך נודע ל"כלכליסט". גורמים המקורבים לפרויקט מסבירים שהשימוע נערך לבקשת שפיר.
יצוין שזו לא הפעם הראשונה שהמדינה עורכת שימוע בעניין פרויקט תחבורתי שלא מתקדם בהתאם ללוח הזמנים: לפני כחודשיים ערכה המדינה שימוע לחברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, זאת על רקע עיכובים חוזרים ונשנים במציאת מקורות מימון לקידום הפרויקט, לאחריו הקציבה המדינה 90 יום לזכיינית להצגת מתווה פיננסי לקידום הרכבת.
באמצע ינואר האחרון הודיעה המדינה על כוונתה לבטל לשפיר הנדסה את זיכיון הפרויקט על רקע העיכוב בסלילתו. בעבר המדינה אף חילטה כמיליון שקל מערבויות הזכיין. המהלך זכה לתגובה נזעמת של שפיר, ובמכתב ששלחה למדינה האשימה שפיר את המדינה בהכשלת הפרויקט תוך הטחת האשמות קשות שכוללות לכאורה התנהלות שנעדרת תום לב, גרירת רגליים, אי עמידה בהתחייבויות וחוסר מידתיות.
יחבר בין ערי השרון
כביש 531 אמור להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה. הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. לפי התוכנית המקורית, הפרויקט אמור להסתיים בסוף שנת 2012. עלות הסלילה נאמדת ב-2.4 מיליארד שקל.
גורמים המקורבים לפרויקט מעריכים כי במידה ששפיר לא תמשיך כזכיינית - בין אם המהלך יעשה באופן יזום על ידה ובין אם לאו - עומדות בפני המדינה שתי אפשרויות: האחת היא לצאת למכרז חדש, מהלך שעלול לדחות את סלילת הכביש במספר שנים. אפשרות שנייה היא להעניק את זיכיון הפרויקט לחברה שהגיעה למקום השני במכרז - דניה סיבוס, שהצעתה יקרה מזו של שפיר ב-400 מיליון שקל. יצוין שהמדינה מנהלת מגעים שקטים עם דניה סיבוס כאשר זו מצידה האריכה ערבויותיה מול המדינה.