בלעדי ל"כלכליסט": "מפעל מוטורולה ערד עשוי להימכר ב־50 מיליון דולר"
כך מעריך גורם בכיר בשוק. לדבריו, קיימת אפשרות נוספת לעתיד המפעל, מלבד מכירתו לגורם שלישי, והיא העתקתו למדינה אחרת, כנראה במזרח. במקרה זה רוב העובדים במפעל, המונה כ־500 עובדים, אינם צפויים להמשיך בעבודתם
מפעל מוטורולה ישראל בערד עשוי להימכר ב־50 מיליון דולר, כך אמר ל"כלכליסט" גורם בכיר בשוק. לדברי הגורם, המלאי במפעל, שהוא הנכס העיקרי ומהווה את הבסיס לקביעת המחיר, הוערך ב־10–15 מיליון דולר.
הגורם אמר את הדברים בהמשך לחשיפת "כלכליסט", שלפיה המפעל שבשליטת מוטורולה
גורם בכיר נוסף בשוק הסביר כי לדעתו המחיר גבוה מהשווי האמיתי של המפעל וכי בימים אלה התשלום עבור מפעלים עשוי להיות נמוך, וזאת בשל העובדה כי קבלן המשנה שרוכש את הפעילות עשוי להגדיל משמעותית את היקף הפעילות עבור העובדים במפעל.
הגורם הראשון התייחס להכחשתו הגורפת של המנכ"ל לשעבר אלישע ינאי לעסקה, ואמר כי ינאי אינו גורם רלבנטי בכל הקשור לעסקה וכי אין משמעות אמיתית להכחשה. לאחר החשיפה של "כלכליסט" אמר ינאי כי "זה (סגירת המפעל) קשקוש. לא מוכרים לקבלן או לכל גורם אחר. נכון שיש בעיות בהיקף הייצור שלנו, בדומה לכל שאר התעשייה. אנחנו מתמודדים עם זה, ובשלב זה אני באמת לא יודע מה נעשה עדיין".
עוד העריך גורם המקורב למוטורלה כי ייתכן בהחלט מצב שבו מוטורולה תכניס את אחד מקבלני המשנה כשותף שיהיה אחראי על הייצור, וזאת מכיוון שלמרות הירידה בתפוקת המפעל עדיין קיים צורך של מוטורולה ישראל במוצרים המיוצרים במפעל בערד.
מפעל מוטורולה דרום עוסק בעיקר בייצור של מכשירי קשר אלחוטיים, מודמים ומוצרי תקשורת נתונים, טלפונים סלולריים לרכב ומערכות פיקוד ובקרה. במשך השנים התגאתה מוטורולה ביכולות הייצור באיכות גבוהה במפעל הייצור המרכזי, וטענה כי יתרונו של המפעל הוא ביכולות הנדסיות בסטנדרט גבוה, בשרשרת אספקה מתקדמת ובמערכות לוגיסטיקה חדשניות.
מוטורולה מסרה בתגובה כי אינה מגיבה ל"שמועות או ספקולציות".