הנתיב המהיר בכניסה לת"א: לא שילמתם את החוב לזכיין? תגידו שלום לאוטו
ועדת הכלכלה תחליט השבוע האם להעניק לפקחים מטעם מפעילי הנתיב בין נתב"ג לתל אביב סמכויות שאין כיום בידי שום גוף פרטי
תקנות הנתיב המהיר שנבנה בין נתב"ג לתל אביב יובאו ביום רביעי לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. התקנות מקנות לפקחים מטעם מפעילי הנתיב סמכויות אכיפה גורפות שאין כיום בידי שום גוף פרטי.
בין היתר, פקח שיגלה בעל רכב שחייב כסף למפעילי הנתיב - חברת שפיר הנדסה - ואינו
הקנס על הסתרת לוחיות זיהוי יהיה כאלף שקל, ואילו כניסה או יציאה מהנתיב שלא במקום מותר תגרור קנס של 200 שקל.
הנתיב המהיר יהיה כביש האגרה הראשון בישראל והוא אמור להיפתח בסתיו 2010. אישור התקנות הוא צעד לקראת הפעלתו. עלות השימוש בו תשתנה לפי עומסי התנועה, מ־5 עד 20 שקל.
מיזם הנתיב המהיר מקודם באמצעות אגף החשב הכללי במשרד האוצר ובפיקוחו. הזכיין גם יקים חניון לכלי רכב באזור מחלף שפירים שיכיל כ־2,000 מקומות חניה חינם. מהחניון ייצאו חינם ובתדירות גבוהה הסעות לתל אביב, לרמת גן ובחזרה. תקופת ההסכם עם הזכיין נקבעה ל־30 שנה, מתוכן שנתיים וחצי הקמה. הכנסות הזכיין הן אגרות המשתמשים בנתיב ותשלום מהמדינה עבור כל רכב שיחנה בחניון.