התחדשו העבודות להקמת הנתיב המהיר לתל אביב
לאחר שהגורמים המממנים, בהם לאומי ומגדל, הגיעו להסכמה - חידשה שפיר הנדסה את העבודות בכביש, שאמור להיפתח ב־2010
קבוצת שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב, חידשה בסוף השבוע את עבודות הסלילה והתשתית בנתיב, כך נודע ל"כלכליסט". העבודות במקום הופסקו לפני כחודשיים, לאחר שהזכיינית סירבה להמשיך ולממן את הקמת הנתיב מכיסה ללא עזרה חיצונית. ככל הנראה הגורמים הממנים, בהם בנק
באוגוסט 2008 נתגלעו מחלוקות בין משרדי האוצר והתחבורה לבין שפיר ובנק לאומי בדבר סלילת חלקו האחרון של הכביש, בקטע שמתחבר לחלק הדרומי של נתיבי איילון. זאת משום שסיבות הנדסיות מונעות בניית הפרדה בין נהגים שנוסעים בנתיב המהיר לבין אלו שנוסעים בכביש הציבורי, כך שנהגים עלולים להיכנס לנתיב המהיר בלי לשלם את האגרה שמתוכננת להיגבות בו. בנק לאומי הפסיק את המימון, ושפיר הנדסה המשיכה לממן את בניית הנתיב.
הנתיב המהיר לתל אביב אמור להיפתח לציבור ברבעון הראשון של 2010. מדובר בכביש אגרה שיוקם לאורך כביש 1, במקטע הכביש שזכה לכינוי "הפקק של המדינה", עקב הפקק באורך כ־17 ק"מ שמשתרע בשעות העומס מאזור נמל התעופה בן־גוריון לכניסה לנתיבי איילון.
חברת שפיר הנדסה ובנק לאומי סירבו להגיב לידיעה.