$
רכב

פרסום ראשון: חישוב שווי השימוש לרכב צמוד יחולק ב-2010 לשתי קבוצות; מס הקנייה לרכב יורד ל-83%

שיטת החישוב החדשה והפחתת המיסוי פורסמו לראשונה ב"כלכליסט"; ועדת הכספים אישרה כי קבוצה אחת תכלול מכוניות שמחירן מתחת ל-130 אלף שקלים, ובעליהן ישלמו שווי שימוש חודשי של 2.05%, ואילו בעלי מכוניות ששווין מעל סכום זה ישלמו 2.48%

תומר הדר 10:4825.11.09

עכשיו זה סופי: ענף הרכב בישראל נמצא על סף שינוי משמעותי עוד הלילה. לפני שעה קלה אישרה ועדת הכספים את תקנות המיסוי הירוק שהוגשו היום (ד') לוועדה על ידי האוצר.

 

במקור הוגשו התקנות לוועדה לפני שבוע בדיוק אך נדחו. עיקרי הסיבות שהביאו את הוועדה לדחות את תוכנית המיסוי הירוק (שבתוכה כלול גם שווי השימוש הליניארי) היו מס הקנייה שהציע האוצר, בסך של 90% ושווי השימוש הליניארי שהוצע בשבוע שעבר, לפיו בשנת 2010 יוטל על כל המכוניות שווי שימוש של 2.19% ממחיר הרכב.

 

אולם כאמור, היום הושגו בוועדה הסכמות חדשות. על פי התוכנית החדשה שהגיש האוצר, יחולק שווי השימוש לרכב צמוד בשנה הבאה לשתי קבוצות. קבוצה אחת תכלול מכוניות שמחירן הוא מתחת ל-130 אלף שקלים ואילו הקבוצה השנייה תכלול מכוניות שמחירן הוא מעל ל-130 אלף שקלים.

 

למכוניות שמחירן הוא מתחת ל-130 אלף שקלים ייקבע בשנה הבאה שווי שימוש חודשי של 2.04% ואילו למכוניות שמחירן הוא מעל 130 אלף שקלים יקבע שווי שימוש של 2.48%. שווי השימוש לרכב צמוד בשנת 2011 יישאר כפי שהוצע במקור, כלומר - יעמוד בין 2.43% ל-2.6%. לשווי השימוש נקבעה תקרה שתעמוד על שווי השימוש של רכב ששוויו הוא 450 אלף שקלים.

 

מאזדה 3 החדשה. שתי קבוצות מאזדה 3 החדשה. שתי קבוצות

 

בנוסף, כפי שפורסם אתמול לראשונה ב"כלכליסט", מס הקנייה המוטל על רכב חדש הוזל מ-90% ל-83% כבר היום בלילה. בצד ההטבה על מס הקנייה, צפויה להתבטל הטבת המס הניתנת כיום למכוניות בעלות מערכת בקרת יציבות אלקטרונית. על פי הוראתו של השר משה גפני, בתוך חצי שנה יוקם פורום שיגיש מסקנות לאחר בחינת כל השלכות המיסוי הירוק ושווי השימוש. הוועדה תחויב להניח על שולחן ועדת הכספים מסקנות שיחוברו בשיתוף עם נציגי יבואני הרכב וארגוני התחבורה בישראל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x