בלעדי - המהפכה הירוקה בדרך: חברות הייטק עוברות למכוניות קטנות יותר
לכלכליסט", נודע כי עם כניסת שווי השימוש הלינארית חברת מטריקס תרכוש מכוניות סוזוקי אלטו ישירות מהיבואן
שיטת המיסוי הירוק והמעבר לשיטת שווי שימוש ליניארית מובילה חברות במשק לשקול רכישה ישירה בהיקף גדול יותר של כלי רכב זולים וחסכוניים. ל"כלכליסט", נודע כי חברת ההיי טק מטריקס תתחיל בפיילוט שבו היא תרכוש מכוניות מסוג סוזוקי אלטו שהיא המכונית הזולה בישראל שעלותה נאמדת בכ-73 אלף שקל בלבד. המכוניות יירכשו ישירות מיבואנית סוזוקי - מכשירי תנועה. נועם קום, קצין הרכב של מטריקס ויו"ר פורום נוהגים היי טק אמר כי החברה תרכוש את הרכבים לאחר חודש ינואר עם כניסת שווי השימוש הלינארית. הרכישה הישירה, שלא באמצעות חכירה מחברת ליסינג, נובעת מפער מחירים גבוה בין מחיר הרכישה בפריסה לתשלומים לבין מחיר החכירה מחברת ליסינג. המכוניות יירכשו לפרויקטים מיוחדים של החברה בהן המשתמש במכונית אינו נהג יחיד ושווי השימוש ישולם על ידי החברה.
המעבר לשיטת שווי השימוש הלינארית שתחליף בתחילת השנה הבאה את שיטת 7 קבוצות השימוש אמור לזעזע את שוק הליסינג בישראל ולהביא להתייקרות של שווי השימוש אצל רוב המקבלים רכב צמוד מהעבודה. בשיטה הלינארית שווי השימוש יעמוד על 2.19% בחודש ממחירה של המכונית ב-2010 וכ-2.49% ממחירה של המכונית ב-2011. בנוסף לשיטת שווי השימוש הלינארית, נכנסה כבר לתוקף שיטת המיסוי המייקרת מכוניות בזבזניות ומזהמות ומאידך מורידה מעט את מחירן של מכוניות חסכוניות וקטנות.
לטענת קום, המחיר הנמוך של האלטו גורם לשווי השימוש בשיטה הליניארית להיות הנמוך ביותר ואף זול יותר משווי השימוש בקבוצת שווי השימוש הראשונה. לצורך ההשוואה, בשיטת קבוצות השימוש, התשלום ב-2010 לרכב מהקבוצה הראשונה יהיה 2,100 שקל וב-2011 שווי השימוש יעמוד על 2,400 שקל. לעומת זאת, על פי השיטה הלינארית שווי השימוש למכונית זו בשנת 2010 יעמוד על כ-1,600 שקל וב-2011 על כ-1,820 שקל. קום ציין כי רכישת המכוניות הקטנות תתרום גם לחסכון בדלק כשהאלטו הקטנה מתהדרת בצריכת דלק של כ-15 ק"מ לליטר לעומת כ-11 ק"מ לליטר בממוצע במכוניות גדולות יותר. גורמים בענף מעריכים כי שווי השימוש הנמוך משמעותית עשוי להניע חלק מנהגי הליסינג לבקש בהדרגה מכוניות זולות יותר על מנת לחסוך כסף בתלוש המשכורת שלהם.