$
רכב

פרויקט מנהרות הכרמל ייפתח מוקדם מהצפוי

כך הודיעה חברת כרמלטון לשר התחבורה. חציית העיר חיפה תארך שש דקות בלבד. עלות הנסיעה - חמישה שקלים לכל כיוון

ליאור גוטמן 13:4421.07.09

פרויקט מנהרות הכרמל, שמחבר בין חוף הכרמל למחלף רופין, יפתח כשישה חודשים טרם מועד ההשקה הרשמי – כך הודיעה זכיינית הפרויקט לשר התחבורה ישראל כץ.

 

הדברים נאמרו היום (ג') בחיפה במעמד סיום שלב הכרייה של מנהרות הכרמל. "התחלנו לעבוד על הנושא ב-2007. חיפה בנויה על הר,

מה שיוצר קושי טופוגרפי בתכנון עורקי תחבורה. בזמן החציבה התגלו קשיים גיאולוגים כיוון שתרכובת ההרים אינה אחידה: חלק מהסלעים היו רכים, חלקם קשים, חלקם התפרקו בזמן החציבה", אמר יפתח נאור, מנכ"ל כרמלטון, זכיינית הפרויקט.

 

לדבריו, בעוד כשנה יפתחו מנהרות הכרמל לתנועת מכוניות כאשר עיקר השלבים שנותרו הם סלילת חלקים מהכביש, טיפול באוורור המנהרות, עבודות חשמל ושילוט.

 

על פי יעדי הזכיין, כ-70 אלף מכוניות יעברו מדי יום בכביש שחוצה את חיפה. עלות הנסיעה: חמישה שקלים לכל כיוון. 

 

חפירת המנהרות החלה לפני כשנתיים וחצי, עשר שנים לאחר שהחברה זכתה במכרז לכריית והקמת כביש האגרה הראשון בישראל. זהו פרויקט ה-B.O.T הראשון בישראל, במהלכו תממן, תבנה ותפעיל זכיינית הפרויקט את כביש האגרה למשך 31 שנה, לאחריהן יעבור הכביש לרשות המדינה. עלות הפרויקט נאמדת ב-1.2 מיליארד שקל.  

 

סיום הכרייה ייצר ארבע מנהרות באורך של כשישה קילומטרים: צמד המנהרות המערבי, באורך 3.2 ק"מ כל אחת, מקשר בין חוף הכרמל למחלף רופין (הגרנד קניון) במרכז חיפה. צמד המנהרות המזרחי, באורך 1.65 ק"מ, מקשר בין מחלף רופין לצומת הקריות (הצ'ק פוסט). משך הנסיעה מקצה לקצה, במהירות של 60 קמ"ש, יארך כשש דקות.

 

"המנהרות הן השער החדש לעיר חיפה. למרות מורכבות הפרויקט אנו מקדימים את לוחות הזמנים במספר חודשים. פרויקט זה יסלול את הדרך לשיתופי פעולה מוצלחים בערים נוספות", אמר עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי מקבוצת אריסון, בעלי החברה הזכיינית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x