בלעדי: מנהרות הכרמל צפויות להיפתח מוקדם מהמתוכנן
למרות המשבר עם הסינים, צפויות אשטרום ושיכון ובינוי לעמוד בלוחות הזמנים. הזכיינית כרמלטון מחויבת ל"תקופת הרגל" שבה לא תגבה דמי שימוש. פתיחת אחת המנהרות, עוד לפני השלמת השנייה, תאפשר לה להתחיל למנות את הזמן כבר לפני ההשקה המלאה
העבודות במנהרות הכרמל יסתיימו, כנראה, מוקדם מהמתוכנן - למרות סכסוך העבודה הממושך עם חברת הכרייה הסינית CCECC. זכיינית מנהרות הכרמל כרמלטון, שבשותפות שיכון ובינוי ואשטרום, פנתה לאחרונה למשרדי האוצר והתחבורה והציעה להקדים את פתיחתה של אחת משתי המנהרות.
מדובר
הסכם הזיכיון קובע כי עלות נסיעה בכל אחת מהמנהרות היא 5 שקלים לכיוון. על פי הערכות, בשנה הראשונה לפתיחת המנהרה עתידות להתבצע בה 70 אלף נסיעות ביום, המייצגות הכנסה של 350 אלף שקל.
על פי התכנון, בחודשים הראשונים להפעלת המנהרות תתאפשר הנסיעה בהן בחינם, כדי ליצור ביקוש גבוה ולהטמיע בקרב הנהגים את ערכה של הנסיעה המהירה במנהרות. פתיחת המנהרה המזרחית עשרה חודשים לפני המועד המתוכנן תאפשר לכרמלטון לקצר את "תקופת ההרגל", כך שכאשר תיפתח גם המנהרה המערבית, אפשר יהיה לגבות את האגרה בשלב מוקדם יותר, ובלי להמתין עד שהציבור יתרגל לשימוש.
עד לאחרונה העיב על השלמת הפרויקט סכסוך עבודה חריף: חברת הכרייה הסינית CCECC, שחופרת את המנהרות, דרשה לקבל פיצוי על הפסדים שספגה בגלל ירידת שער דולר ובגלל העלייה בתשומות הבנייה. לפני חודשיים הסתיים הסכסוך בהסכם, והפועלים הסינים שבו לעבודתם.