רכבת ישראל: קרונות סימנס חוזרים למוסך
בעקבות ריבוי תקלות הוחלט להוציא את הקרונות, אשר נכנסו לפעולה לפני שלושה חודשים בלבד
קרונות סימנס החדשים חוזרים למוסך בגלל ריבוי תקלות. מנכ"ל הרכבת, יצחק חקי הראל, הורה להוציא את מערך הרכבת של סימנס שרק לפני שלושה חודשים החלו לפעול. "זאת, עד שייסתיימו הבדיקות ויימצאו הסיבות לתקלות וכן יגובשו פתרונות אשר יאפשרו הפעלת המערך באופן תקין", כתב הראל במכתב
בינואר 2006 זכתה חברת סימנס במכרז לאספקת 86 קרונות חד קומתיים בעלות של 125 מיליון יורו.
רק לאחרונה, באיחור של תשעה חודשים, הועבר לידי רכבת ישראל מערך הרכבת הראשון. זאת לאחר שעבר התאמות ובדיקות על ידי צוותי סימנס בישראל.
מהרכבת נמסר כי בתקופת ההרצה של המערך בחודשים האחרונים התגלו תקלות שהביאו פעמים רבות לפגיעה בלוחות הזמנים של רכבת ישראל, איחורים ועיכובים שפגעו בנוסעים.
בעקבות כך, החליט הראל להשיב את המערך לבדיקות צוותי הרכבת ולהוציא אותו משירות, עד שיתבררו ויסודרו כל התקלות. כמו כן שוקל מנכ"ל הרכבת לקנוס את חברת סימנס על ההשלכות שגרמו פגיעה לנוסעים. זאת, בנוסף למו"מ המתנהל כבר בין הרכבת לסימנס, על פיצוי כספי בשל האיחור באספקת הקרונות. בין הצדדים התגבשה הבנה כי הפיצוי יהיה בציוד וקרונות ולא בכסף.
"רכבת ישראל הכניסה לתקופת ההרצה את מערך הרכבת החדש של סימנס, כחלק ממהלך כולל להגדלת הצי הנייד ושיפור השירות לנוסע", אומר הראל, "בעת תקופת ההרצה נתגלו בעיות טכניות חדשות שגרמו פעמים רבות לעיכובים ולפגיעה בנוסעי הרכבת וברמת הדיוק של החברה. איכות השירות לנוסע ודיוק הרכבות הינם הנושאים הראשונים שטיפלתי בהם מאז כניסתי לתפקיד בשנה שעברה, ואם המערך החדש פוגע בשירות ובדיוק, הרי שיש לבחון אותו בשנית".
מנכ"ל סימנס ישראל, אליעזר טוקמן אמר כי "המנגנונים ושיטת ההפעלה נבדקים בידי צוותים טכניים של סימנס כדי להביא לפתרון הבעיה במהירות האפשרית".