$
בארץ

הרכבת מתחדשת: תכניס לשימוש קרונות סימנס החל משבוע הבא

סימנס תספק 87 קרונות בהיקף של 700 מיליון שקל. הרכבת החדשה תתחיל לפעול בקו נהריה - מודיעין

גיא מי-טל 14:4704.03.09
לאחר עיכוב של תשעה חודשים באספקת הקרונות, ישובצו החל משבוע הבא שמונה מתוך 87 קרונות חדשים שרכשה רכבת ישראל מחברת "סימנס". לפני שלוש שנים זכתה סימנס במכרז הרכבת לאספקת 87 קרונות חד קומתיים בהיקף של 700 מיליון שקל, עם אופציה לרכישת 585 קרונות נוספים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל.

 

סימנס התעכבה בייצור ובאספקת הקרונות, ובין החברות מתנהל מו"מ על גובה הפיצוי הכספי, שיומר ככל הנראה בקרונות נוספים.

 

עד סוף השנה אמורה סימנס לספק את יתר הקרונות ובסך הכל יצטרפו לצי הרכבות של רכבת ישראל 10 מערכים (סט של קרונות מהם מורכבת רכבת) חדשים. חלקם יתגברו את צי הקרונות הקיים והיתר יחליפו קרונות ישנים שיצאו משימוש.

 

בשלב הראשון, בשל חשש מתקלות שעשויות להופיע, תוכנס הרכבת לשימוש בשעות השפל בקו נהריה, חיפה, ת"א, נתב"ג ומודיעין.

 

 


 

הרכבות החדשות יכולות להכיל בין 600 – 650 מקומות ישיבה בהתאם למספר הקרונות שיחוברו. במערך החדש יהיו 3 קרונות נגישים לנכים. בהתאם לרוח הזמן, בסמוך לכל ספסל ישיבה ממוקמים שקעים לטעינת מחשבים ניידים או פלאפונים. קרונות בהם ייאסר דיבור בטלפונים כפי שנהוג באירופה - לא עומדים על הפרק. לטענת מנכ"ל הרכבת, חקי הראל "חלק מהתרבות הישראלית היא השימוש המוגבר בטלפון סלולארי. אם נמנע ממנו לדבר ברכבת הוא עשוי להעדיף כלי תחבורה אחר". עם זאת, תאי השירותים כן לקוחים מהרכבות באירופה. לטענת הרכבת הם עוצבו על ידי חברה איטלקית והם זהים לאלו שברכבת האוסטרית היוקרתית Rail Jet.

 

ברכבת החדשה קיימים גם שיפורים בטיחותיים, בהם צמצום מרחק הבלימה. בבלימת חרום במהירות של 140 קמ"ש תבלום הרכבת לאורך מרחק של עד 650 מטרים, בעוד הטווח המירבי המותר הוא עד קילומטר אחד.

דלתות הקרונות נסגרות באופן אוטומטי כשהחיישנים לא מזהים תנועת נוסעים.

 

בנסיעת מבחן שנערכה היום (ד) התברר כי יש צורך לבצע שינויים בהארכת ההשהייה בה נסגרת הדלת, לאחר שהדלתות התגלו כבלתי סלחניות כלפי נוסעים שביקשו לעבור ונסגרה עליהם. הראל כבר פנה לנציגי "סימנס" בעניין.

 

חקי הראל אמר היום: "הקרונות החדשים הם צעד נוסף בדרך שעושה רכבת ישראל בכדי להדביק את קצב הגידול במספר נוסעי הרכבת וההערכות לפתיחת קווי רכבת חדשים כחלק מתוכנית הפיתוח. אנו צופים כי נצליח לשלב במהירות ובאופן חלק את הקרונות החדשים במסגרת צי הרכבות הקיים ובאמצעותם נמשיך להביא לשיפור השירות עבור ציבור הנוסעים על ידי הגברת תדירות הנסיעות, החלפת ציוד ישן והפחתת העומס בקווים קיימים וחדשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x