מרבית תלונות הצרכנים ב-2008 - על חברות התקשורת, החשמל והבנקים
המועצה לצרכנות פתחה בשנה שחלפה כ-10,000 תיקי תלונות של צרכנים; עלייה משמעותית בתלונות על מסכי LCD ופלזמות
בשנת 2008 נפתחו 10,000 תיקי תלונות במועצה לצרכנות בעקבות עשרות אלפי תלונות של צרכנים על שירות לקוי, מוצרים לקויים והטעיה, המהווים עבירה על חוק הגנת הצרכן.
ניתוח התלונות מעלה כי מספר התלונות הרב ביותר היה בתחומי התקשורת, מוצרי חשמל והבנקאות. אחריהם נמצאים במצעד התלונות תחומי ההלבשה, הריהוט, התיירות, לימודים, התחבורה, חברות הגז, רפואת החירום והביטוח.
תקשורת: מחצית מהתלונות - בתחום הטלפוניה
כאמור, תחום התקשורת מככב בראש מצעד התלונות של הציבור. מהתלונות שהתקבלו במועצה עולה חשש לפגיעה חמורה בציבור הצרכנים.
תחום
בתחום הכבלים והלוויין, המהווה 30% מתלונות הצרכנים בתחום התקשורת, מרבית התלונות היו שהחברות אינן ממהרות להיעתר לבקשת הצרכנים להתנתק מהשירות; ושקיים קושי להשיג את שירות הלקוחות. תלונות נוספות עסקו בהמתנות שווא לטכנאים, ובאי עמידה של החברות בהבטחות הסוכנים. היו אף תלונות על כך שסוכנים זייפו חתימות של צרכנים.
בתחום האינטרנט, מרבית התלונות היו על הטעיה ע"י סוכן המכירות בנוגע לתנאי מבצע ומהירות הגלישה, התעלמות מבקשות להפסקת השירות, חיוב על שירות שלא הוזמן, ואי טיפול בתקלות טכניות תוך זמן סביר.
מכשירי חשמל
בשנה שחולפת נרשמה עלייה משמעותית בתלונות על מסכי LCD ופלזמות. בתחום זה הצרכנים הלינו על איכות המוצרים, תקלות חוזרות, היעדר מלאי של חלקי חילוף, שירות לקוי, מוצרים חדשים שהתקלקלו זמן קצר לאחר הרכישה, מוצרים שנמכרו ללא הוראות שימוש בעברית או ללא תעודת האחריות ועוד.
מספר גדול של תלונות נגעו לשיטות מכירה של חנויות אלקטרוניקה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. חיילים וסטודנטים פותו להיכנס לחנות לאחר הבטחות שווא למתנות, ויצאו עם חיובים של אלפי שקלים על מוצרים יקרים שלא התכוונו לרכוש.
בנקים
מאות תלונות התקבלו נגד בנקים בשנה האחרונה בתחומי השירות, כרטיסי האשראי, משכנתאות ועמלות הבנקים הגבוהות. לקוחות מסרו כי הכספומטים לא ניפקו מזומנים, אך החשבון בנק חויב במשיכה. כמו כן, התלוננו צרכנים על עסקאות לקניית דירה שבוטלו לאחר שהבנק לא הכין את המשכנתא בזמן. גם על עמלת דמי חבר וחיובים לא מזוהים בכרטיסי אשראי הלינו המצרכנים.