התאחדות סוכני הנסיעות ובריטיש איירווייס שבו הבוקר לבית המשפט
ממשיכות לדון בהחלטת בריטיש לבטל את עמלות הבסיס לסוכנים. הצדדים ייפגשו לישיבת הוכחות ב-1 בדצמבר, חודש בלבד לפני ביטול עמלות הבסיס
התאחדות סוכני הנסיעות ובריטיש איירווייס שבו הבוקר (ד') לבית המשפט, לדון בנושא ביטול עמלות הבסיס שמשלמת חברת התעופה לסוכנים. זאת, לאחר שהליך הגישור בין הצדדים, נכשל. לפני כחודש וחצי הגיעה ההתאחדות להסדר עם חברות התעופה לופטהנזה וסוויס, באותו נושא, ובית המשפט ביטל את התביעה של ההתאחדות נגדן.
מהדיון הבוקר עולה שהצדדים ייפגשו לישיבת הוכחות ב-1 בדצמבר, חודש בלבד לפני שבריטיש אמורה לבטל לגמרי את עמלות הבסיס שהיא משלמת לסוכני הנסיעות בגין מכירת כרטיסי טיסה. עד לדיון זה, כבר באוקטובר, עתידה בריטיש להוריד את עמלת הבסיס מ-7% כיום ל-5%, וזאת כמהלך הדרגתי עד לביטול המוחלט.
עורכי דינם של התאחדות הסוכנים הביעו חשש מקיום הדיון סמוך כל כך לתאריך ביטול העמלות, וייתכן והדבר אף יעודד את הצדדים להגיע להחלטה עוד קודם. גורמים טענו ,כי אם לא תתקבל החלטה משפטית עד לתחילת 2009, ייתכן ותוגש בקשה לצו מניעה להקפאת יישום מהלך ביטול העמלות, צעד שכפי הנראה דורש העמדת ערבויות.
המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, יעל קטן, אמרה הבוקר בסיום הדיון: "בריטיש איירווייס עשתה כל מאמץ להגיע לפתרון ולצערנו המהלך לא יוצא אל הדרך, מכיוון שאנחנו נתקלים בבעיות חוקיות מבחינת הבקשות של הסוכנים". לשאלה מדוע לא הצליחה בריטיש להגיע להסדר עם הסוכנים, בדומה ללופטהנזה וסוויס, אמרה: "כל חברה פועלת על פי הייעוץ המשפטי שלה".
גורמים בענף מעריכים, כי אם הממונה על ההגבלים העסקיים, הבוחנת בימים אלה את ההסדר של התאחדות הסוכנים ולופטהנזה-סוויס, תאשר את ההסדר, לא מן הנמנע שתיסלל הדרך להסדר דומה גם בין בריטיש ובין התאחדות סוכני הנסיעות.