התאחדות סוכני הנסיעות לסוכנים: זהירות בעסקאות עם אליטליה
האזהרה הנוכחית מגיעה בהמשך לפניית חברת התעופה האיטלקית לבית המשפט בבקשה להגנה מפני נושים. החשש של ההתאחדות הוא שלקוחות יבטלו עסקאות ששולמו בכרטיסי אשראי, אם יופסקו טיסות החברה, ובכך ייפגעו סוכני הנסיעות
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, העביר היום (א') המלצה למנהלים ומנהלי החשבונות של משרדי הנסיעות בארץ, לנקוט בצעדים להגנה על הנוסעים ועל סוכנויות הנסיעות, לאור ההתפתחויות בעניינה של חברת התעופה אליטליה שפנתה בסוף השבוע לבית המשפט ברומא בבקשה להגנה מפני נושים.
"על כל סוכנות נסיעות לנקוט בצעדי זהירות למניעת נזק כלכלי, והיה וחלילה תחדל החברה להפעיל את טיסותיה באופן פתאומי", כותב פתאל בהודעתו ומוסיף: "אנו ממליצים לסוכני הנסיעות, בכפוף לשיקול דעתו של כל מנהל משרד, לנקוט בצעדי זהירות במכירת כרטיסי טיסה של אליטליה, לפחות בכל הקשור באמצעי התשלום של הלקוחות. רצוי להבטיח תשלום שאינו חוזר, העברה בנקאית, מזומן או המחאות בלתי חוזרות".
כוונת ההתאחדות היא הגנה על הנוסעים, לצד הגנה על משרדי הנסיעות במקרה שלקוחות יבטלו עסקאות ששולמו בכרטיסי אשראי, אם יופסקו טיסות החברה. פתאל אמנם נותן דוגמה לפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות, שבו חברת אשראי סירבה לבטל עסקה של לקוח שרכש כרטיס טיסה של אייר מדריד ולא עשה בו שימוש, עקב קריסת החברה, אולם הוא מדגיש, כי "גם אם זוהי אכן העמדה הרשמית והמחייבת של אותה חברת אשראי, הרי שאין היא מלמדת על מדיניותן של חברות האשראי האחרות".
ההתאחדות פנתה היום ל-BSP ישראל, מערכת הסליקה המסדירה את הליכי התשלום בין סוכני התיירות וחברות התעופה ומנוהלת על ידי יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), בבקשה שתקפיא את כספי אליטליה בישראל לחודש אוגוסט, ותימנע מלהעבירם לחו"ל, כדי שכספים אלו ישמשו לכיסוי נזקי הנוסעים וסוכני הנסיעות "והיה וחלילה תפסיק אליטליה את טיסותיה".
מאליטליה בישראל נמסר, כי כל טיסות החברה פועלות כרגיל וכי הפעילות לא נפגעת כתוצאה מהליך שמבצעת החברה באיטליה.