אליטליה הגישה בקשה לפשיטת רגל וסללה הדרך להפרטתה
על פי התוכנית הממשלתית להפרטת החברה, חטיבות מפסידות יימכרו, ואילו הפעילויות הרווחיות ימוזגו עם Air One, היריבה המקומית של אליטליה. כך תקום חברת תעופה נטולת חוב, שתשלוט ב-65% מהשוק באיטליה
מועצת המנהלים של אליטליה פנתה היום (ו') לבית המשפט ברומא בבקשה להכריז עליה כפושטת רגל ולזכות בהגנה מפני נושיה. בכך נסללה הדרך להפרטת חברת התעופה האיטלקית.
על פי התוכנית הממשלתית להפרטת החברה, חטיבות מפסידות באליטליה יימכרו, ואילו הפעילויות הרווחיות ימוזגו עם
קבוצת משקיעים בראשות יו"ר יצרנית הקטנועים פיאג'יו, רוברטו קולנינו, מתכווונת להגיש הצעת רכש בהיקף של מיליארד יורו (1.46 מיליארד דולר) לרכישת ומימון חברת התעופה החדשה.
הממשלה ברומא, בראשותו של סילביו ברלוסקוני, שינתה אתמול את החוק של פשיטות רגל באיטליה ובכך סללה את הדרך למכירת חברת התעופה הכושלת אליטליה, הנמצאת בבעלות ממשלתית, למשקיעים פרטיים. בעקבות ההחלטה הודיעה חברת התעופה הצרפתית-הולנדית אייר פראנס-קלמ כי היא מוכנה לרכוש מניות מיעוט באליטליה.
הממשלה מתכוונת למכור את אחזקותיה בחברה לקבוצה של משקיעים, שעשויה לכלול את קבוצת אייר פראנס-קלמ ואת יתרת המניות תמכור בבורסה.
אייר פראנס אישרה אתמול כי היא אכן מגלה עניין ברכישת אחזקות מיעוט באליטליה, אלא שבניגוד לעבר, הפעם בכוונתה לעשות זאת "בשיתוף עם משקיעים נוספים".
אליטליה הפסידה בשבע השנים האחרונות יותר מ-3 מיליארד יורו (4.4 מליארד דולר) והשנה הפסידה מדי יום יותר ממיליון יורו.