האוצר: משרד התחבורה אינו מקדם את השמים הפתוחים
באוצר טוענים כי למרות החלטות הממשלה בנושא פתיחת ענף התעופה לתחרות, משרד התחבורה מאפשר תחרות מצומצמת למספר מועט של יעדים
"על אף החלטות הממשלה בנושא, הצהרותיו הרבות של משרד התחבורה בתקשורת על פתיחת השמים מתמצות בפתיחת כמה יעדים לתחרות מוגבלת, בתדירות שאף היא מוגבלת" - כך אמרו במשרד האוצר לקראת דיון מיוחד שיתקיים היום בוועדת הכלכלה. במשרד האוצר המשיכו לתקוף את משרד התחבורה, והוסיפו כי "צעדיו
במשרד האוצר הסבירו כי משמעות המושג "פתיחת השמים" היא מתן אפשרות לחברות תעופה שונות להפעיל קווי תעופה בין ישראל למדינות אירופה לפי שיקוליהן המסחריים, וכן הסרת המגבלות על תדירות הטיסות ועל קיבולת הנוסעים המותרת בהן. "השגת הסכם גלובלי אחד אשר יחליף את ההסכמים הפרטניים הקיימים כיום בין המדינות, כפי שקבעה החלטת הממשלה, עתיד להגדיל משמעותית את היצע הטיסות, להוריד מחירים ולעודד תיירות מאירופה", אמרו הגורמים באוצר.
בתגובה לפניית "כלכליסט" בנושא, אמר יו"ר ועדת הכלכלה גלעד ארדן (ליכוד), שיזם את הדיון, כי "הוועדה תצטרך לבחון את הפער בין העמדות בכתב של משרדי הממשלה ביחס למדיניות השמים הפתוחים, כשעל פניהן ברור כי אין אחידות ביניהן". ארדן הוסיף כי "הוועדה תצטרך להכריע אם החלטות הממשלה הן בגדר ססמאות בלבד או מדיניות של ממש, לנוכח העובדה כי עוד לא נראות בשטח תוצאות של מדיניות השמים הפתוחים".