$
חדשות טכנולוגיה

רשות שדות התעופה מגרשת את נהגי גט טקסי מנתב"ג

חוזרים מחו"ל ורוצים לקחת מונית הביתה? מהיום לא תוכלו להשתמש באפליקציית גט טקסי לשם כך. הרשות קבעה כי נהגי גט טקסי פעלו בשטח השדה בצורה "פיראטית". גט טקסי: הצו פוגע בנהגים ובמיליון משתמשי השירות בישראל

עומר כביר 14:2320.05.14
עוצר נסיעות: גט טקסי מפסיקה החל מהיום את איסוף הנוסעים מנתב"ג בעקבות צו שקיבלה מרשות שדות התעופה, שאוסר עליה לעשות זאת. “מנהל נתב"ג, שמאול זכאי, מעוניין למנוע תחרות שתטיב עם הצרכנים", מאשים מייסד ומנכ"ל גט טקסי, שחר וייסר.
אפליקציית גט טקסי, שמאפשרת להזמין שירותי נסיעה מ-3,500 מוניות מהווה לדברי וייסר את תחנת המוניות הגדולה בארץ. היא מספקת "פי 20 ויותר נסיעות מהתחנה השנייה בגודלה", לטענתו. "הציבור בוחר ברגליים ומשתמש בגט טקסי בפריסה ארצית, וגם בשדה התעופה”, אמר במסיבת עיתונאים מצומצמת שערכה החברה הבוקר.

 

ואולם, החל מהיום לא תאסוף עוד גט טקסי נוסעים שינחתו בנתב"ג ויבקשו להזמין את שירותיה. “נהגי מוניות גטאקסי (כך במקור; ע"כ) אינם רשאים לקבל הזמנות באמצעות האפליקציה ולאסוף נוסעים מנתב"ג, משום שהדבר אינו מהווה נסיעה מיוחדת שהוזמנה מראש", נכתב בצו ההרחקה שקיבלה החברה מרשות שדות התעופה.

 

מונית גט טקסי מונית גט טקסי צילום: ערן לם

 

“על מנת שמוניות... יוכלו לבצע נסיעות בנתב"ג, בין היתר, על התאגיד לקבל הרשאה מסחרית מנתב"ג. מאחר שאין חולק כי למרשתך לא ניתנה הרשאה מסחרית כאמור, הרי שנהגיה אינם יכולים לאסוף נוסעים מנתב"ג לנסיעות שהוזמנו באמצעות האפליקציה".

 

נוסעים שנוחתים בנתב"ג יכולים לנסוע במונית שלא הוזמנה מראש רק עם חברת המוניות הדר, שמחזיקה בזיכיון לאסוף נוסעים מזדמנים משער הנחיתות. ואולם, כל נוסע יכול היה להזמין מונית מראש מכל חברה שייבחר ולעלות למונית בשער 23, כאשר על הנהג לשלם עמלה של חמישה שקלים בעבור הזכות לאסוף נוסע מנתב"ג. גט טקסי פעלה באופן דומה, ונוסעים שהזמינו מונית באפליקציה יכלו לגשת לשער 23 על מנת לעלות עליה ולנסוע לאחר תשלום העמלה.

 

שחר וייסר, מייסד גט טקסי שחר וייסר, מייסד גט טקסי צילום: נמרוד מאי

 

הצו לא מוצדק - אך יכובד

 

לדברי וייסר, צו ההרחקה שהוציאה רשות שדות התעופה אינו מוצדק והוא הוצא ללא עילה ראויה. "אין לזה בסיס עסקי או חוקי. כל נהג אצלנו חתום על אמנה ופעול לפי כללי רשות שדות התעופה", הוא אמר הבוקר. "מי שנוחת עכשיו ומזמין נסיעה בגט טקסי לא יכול לשרת את הלקוחות, לעומת זאת מי שמתקשר לקסטל ומזמין יכול לעשות את זה. אין לזה שום הסבר. בלי טענה נגדנו, פשוט מורחקים וזהו. עורכי הדין שלנו ביקשו משהו שיצדיק את זה, ולא קיבלנו עד עכשיו שום דבר”.

 

חרף זאת, גט טקסי בחרה לכבד את הצו וכבר היום יופסק איסוף הנוסעים מנתב"ג ולמשתמשי האפליקציה תוצג הודעה שמסבירה את המהלך. "המטרה של רשות שדות התעופה היא לשרת את הציבור, לתת את השירות הכי זול והכי נוח. מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, מנסה למנוע תחרות. הוא אמר לנו בשיחות סגורות, 'לא מעניין אותי הנוסעים מעניינות אותי תחנות שמשלמות לי כסף'. הוא מעוניין למנוע תחרות. אין נוסעים שמתלוננים על גט טקסי, אין עבירות כלשהן ולכן הוא מוציא כזה צו. אם זה לא המצב, שיסביר למה כבר 20 שנה אותן תחנות זוכות במכרזים בנתב"ג ולמה זה לא משתנה. בהתחלה, החתמנו את כל הנהגים על הצהרה שהם פועלים לפי החוק, משלמים עמלות ומתנהגים לפי הכללים. כשהתברר שאנחנו מתחתימים נאמר לנו שפשוט לא רוצים אותנו בשדה”.

 

וייסר מקווה שהפרסום יעורר את משתמשי האפליקציה להפעיל לחץ על רשות שדות התעופה שיגרום לה לחזור בה מהחלטתה: "יש מיליון משתמשים של גט טקסי, ואני רק מדמיין מה יקרה כשנודיע לכולם שאי אפשר להזמין נסיעות מנתב”ג. אני חושב שאנשים מקבלים משכורת מהציבור צריכים לשרת את הציבור. אני רוצה לראות איך מגיבים 3,500 הנהגים שמנעו מהם להתפרנס, מעניין אותי לראות איך מיליון משתשמים בארץ יגיבו על זה”.

 

תגובת רשות שדות התעופה

 

פנינו לרשות שדות התעופה בבקשה לראיין את זכאי ולאפשר לו להגיב הטענות שמועלות נגדו בכתבה. ברשות לא נענו לבקשה ושלחו, במקום זאת, תגובה ארוכה בת יותר מ-400 מילים. להלן עיקריה הרלוונטיים (כל השגיאות במקור): "ההודעה שהוציאה חברת המוניות גט טקסי לעיתונות המדובר בהודעה שקרית וחסרת כל בסיס עובדתי רשות שדות התעופה דוחה את טענות חברת 'גט טקסי' אשר בניגוד לרשות שדות התעופה עיקרה מקסום רווחיה על חשבון ציבור הנוסעים...בנמל התעופה בן גוריון פעולת מספר חברת מוניות שזכו כחוק במכרזים להפעלת מוניות משטח השדה. כל מונית מזדמנת מכל תחנה שהגיע לנמל התעופה יכול לאסוף נוסעים לאחר רישום ותשלום על פי החוק והתקנות. צו ההרחקה הוצא כדין בעקבות הליך שימוע הגון שנעשה לחברה שהעלה כי החברה פעלה בניגוד לכללים בניגוד לדין וניסתה להתחרות באופן לא הגון ולא חוקי עם חברות מוניות שזכו כדת וכדין בזיכיונות להסיע נוסעים מנתב"ג/ זיכיונות להסעת נוסעים במונית מנתב"ג ניתנים באמצעות מכרזים כנדרש על פי דין ומאפשרים מתן שירות בטיחותי מהיר, יעיל, ומסודר לטובת כלל הציבור הנוסעים והתיירים..."

 

"חברת גט טקסי פעלה באופן פיראטי ברחבי נתב"ג. למרבה הצער, החברה לא שעתה להתראות הרשות והמשיכה בהתנהלותה הלא תקינה והלא חוקית פעלה באופן פיראטי וללא כל היתר מהרשות ותוך גרימת נזק לחברת המוניות שפועלת כדין בשטחי נתב"ג, בניגוד לכללים והפרת הסדר בשדה התעופה. התנהלות גט טקסי משולה לגוף שמחליט לפתוח שלא כדין עסק ללא רישיון עסק וללא היתר בשטחי קניון פעיל 'חנות' פיראטית וזאת לצד החנויות שפועלות בו כדין. כפי שאותו בעל חנות יורחק משטח הקניון כדין כך הורחקה חברת גט טקסי”.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x