פודקאסט כלכליסט
משחק ותרומה: כך מעודדים את האוהדים לממן פרסים לשחקנים המקצועיים
גיימרים שרוצים לקבל את כל העדכונים למשחק האהוב עליהם יכולים לרכוש מינוי מוזל, וחברה אחת שידרגה את המודל הזה כדי להגדיל את הפרסים שהיא מציעה בתחרויות למקצוענים. פודקאסט גיימריסט מסביר איך זה עובד
- חנות המשחקים של Epic עולה לה ביוקר
- ה-FBI חוקר חשד להטיית משחקים מקצועיים ב-CounterStrike
- בחינם או בתשלום, העיקר שתשחקו: שירותי המשחקים החדשים משנים את התעשייה
אלא שזה לא קרה. למרות שאיספורטס הוא ענף דיגיטלי עם רקע דיגיטלי, ה-TI הוא במהותו אירוע פיזי, שהיה אמור להתקיים בשטוקהולם, מול קהל חי – וככזה, גם הוא היה מבין אירועי הספורט הרבים שנאלצו לחכות ל-2021, במקרה הטוב.
הסיפור הזה נעשה הרבה יותר מסקרן בגלל המודל העסקי המפתיע של כסף הזכייה. מי שמתחרה על הכסף הגדול הם אמנם שחקנים מקצועיים, אבל השחקנים החובבים והאוהדים הם אלו שלמעשה תורמים לניפוח הפרס: Valve, החברה שהוציאה לאור את המשחק (שפותח על ידי IceFrog) מוכרת מדי שנה, כמו חברות רבות אחרות, Season Pass (כרטיס עונה) עבור השחקנים שרוצים לקבל במחיר מוזל את כל עדכוני התוכן שהם יוציאו למשחק בזמן הקרוב.
משחקים רבים – פורטנייט, Rainbow Six Siege ואחרים – פועלים על אותו מודל, אבל ב-Valve עלו כבר לפני כמה שנים על הברקה אחת פשוטה: על כל סיזן פאס שנמכר, הם לוקחים 75% - ואת הרבע הנותר משקיעים בסכום הזכייה השנתי, וכך מדרבנים את השחקנים המקצועיים לעודד את קהל העוקבים והאוהדים ההולך וגדל שלהם לקנות אותו. וזה רק חלק מהסיפור על היחסים המרתקים בין קהילת שחקני Dota 2, מעריצי המשחק וכל מי שבאמצע – ומה כל זה אומר על העתיד של הגיימינג התחרותי בכלל.
לפרק הנוכחי בפודקאסט גיימריסט הצטרף אל המנחה עמית קלינג התסריטאי, הקומיקאי ומעריץ ה-Dota 2 המושבע דניאל רצ'קובסקי. רצ'קובסקי הציג מספר משחקים קטנים בתערוכות בישראל ובחו"ל, כתב ל"פעם בשבוע עם תם אהרון" ובילה למעלה מ-1,000 שעות מול Dota 2, משחק בו הוא מגדיר את עצמו כ"גרוע מאוד מאוד".