פודקאסט כלכליסט
בחינם או בתשלום, העיקר שתשחקו: שירותי המשחקים החדשים משנים את התעשייה
מיקרוסופט ואפל מציעות מינוי חודשי לספריית משחקים ללא הגבלה, בדומה למודל של נטפליקס. מה הוביל את המפתחת של אאוטריידרס להציע אותו גם בחינם וגם בתשלום מלא דרך שירות המשחקים של מיקרוסופט?
- משטרת סין עצרה בכירים בארגון פשיעה שמכר צ'יטים למשחקים
- הימור טוב: כך הפכה ישראל למעצמת משחקי סושיאל קזינו
- סוני צועדת בעיניים פקוחות אל עבר תבוסה בקרב על קונסולות המשחק
את הגישה הזאת מובילים כיום שירותי המינוי של שתי חברות שלא במקרה הן ענקיות טכנולוגיה עשירות מאוד: ה-Game Pass הבומבסטי של מיקרוסופט, הזמין לשחקני Xbox ומחשבי PC, ואפל ארקייד למכשירי ה-iOS השונים (אייפון, אייפד וגם למחשבי מק) הצנוע יותר. אבל מעבר לתמורה שהם נותנים לשחקנים, כעת ניתן לראות איך שירותים כאלו יכולים לשנות גורל של המשחקים עצמם ואף של חברות פיתוח שלמות. הדוגמה הטרייה ביותר היא משחק האקשן מרובה המשתתפים Outriders של חברת People Can Fly הפולנית.
אאוטריידרס, משחק מדובר ואחד הנמכרים ביותר בעולם בשבוע הראשון לצאתו, מוצע במקביל במחיר מלא – וב-0 עגול של דולרים (או שקלים, או יין, או דינרים – שער ההמרה לחינם הוא אחיד בכל העולם) בגיים פאס. מהלך אמיץ עבור משחק שהפיתוח שלו עלה מיליונים רבים, אבל בכך הוא מרוויח משאב יקר עבור משחק אונליין: שחקנים. משחקי אונליין קמים ונופלים על בסיס השחקנים שלהם, כאשר אין הרבה דברים יותר עצובים משרת ריק ונטוש. ובסיס השחקנים היציב שאאוטריידרס זוכה לו ב-Xbox מבטיח לא רק הייפ מתמשך שייגע גם בבעלי הפלטפורמות האחרות – אלא גם את האפשרות אולי למכור תוכן נוסף לשחקנים האלו בהמשך. ומה זה אומר לגבי סוני, המתחרה הגדולה של מיקרוסופט שניצחה אותה בסיבוב הקודם אבל אין לה כיסים בעומק טריליון דולר לבנות שירות מתחרה משלה?