עסקת ענק בגיימינג: EA רוכשת את חברת משחקי המובייל Glu ב-2.4 מיליארד דולר
גלו, מהחברות הוותיקות ביותר בתחום המובייל, סיימה את השנה החולפת עם עלייה של 30% בהכנסות וזינוק של כמעט 130% ברווח הנקי. המובייל מהווה כמעט חצי מכל שוק הגיימינג וצומח בקצב שנתי של עשרות אחוזים. הרכישה אמורה להזניק את פעילות EA במובייל, שעד כה דשדשה
- בניו יורק טיימס עשו לבן 14 שיימינג על זמן המסך שלו, הממציא של ה-Xbox התערב
- לפעמים כסף זה לא מספיק: אמזון שרפה מיליארדי דולרים על פיתוח משחקים - בלי שום תוצאות
- Huuuge Games, שמעסיקה בישראל כ-100 עובדים, תונפק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר
משחקים לטלפונים ניידים אחראים לכ-49% מהכנסות תעשיית הגיימינג ב-2020. לפי דו"ח של אתר Gamesindustry.biz, משחקי מובייל הכניסו בשנה שעברה 86.3 מיליארד דולר, עלייה של 25.6% לעומת 2019. במצב כזה, חברות גדולות ומבוססות כמו EA, שעיקר הכנסותיהן לא מגיעות ממובייל, מוכרחות להשיג לעצמן דריסת רגל משמעותית בנתח הזה. אקטיוויז'ן-בליזארד, אחת המתחרות העיקריות של EA, רכשה ב-2015 את חברת King, מפתחת הלהיט קנדי קראש, ב-5.9 מיליארד דולר.
גלו עצמה פרסמה השבוע דו"חות כספיים מלאים ל-2020, שבה רשמה החברה עלייה של 30% בהכנסות וזינוק של כמעט 130% ברווח הנקי, שהגיע ל-20.4 מיליון דולר. גלו היא מחברות משחקי המובייל הוותיקות ביותר, וקיימת מ-2005 – עוד לפני הפריצה הגדולה של משחקים לטלפונים ניידים שהתרחשה בעקבות השקת האייפון. החברה, שהונפקה עוד ב-2007, אחראית על מגוון רחב למדי של משחקים לטלפון: סדרת משחקי הניהול הפופולרית Diner Dash; מספר רב של משחקים ממותגים המבוססים על סדרות קולנוע וטלוויזיה כמו למשל רובוטריקים ו"איש משפחה"; גרסאות מובייל לסדרת Call of Duty, ששייכת בכלל לאקטיוויז'ן; וללהיט הענק "קים קרדשיאן: הוליווד", מעין משחק תפקידים קליל ששווק בעיקר לנערות ונשים צעירות – דמוגרפיה הולכת וגדלה בתחום משחקי המובייל.
עד כה, EA פעלה בתחום המובייל בעיקר דרך החברה-הבת EA Mobile, שהוציאה כמה משחקים בודדים – בהם גרסה יחידה של פיפ"א לטלפון מ-2016 – וכעת פועלת כחברת הפצה בלבד. זה לא יהיה מפתיע אם בזמן הקרוב גלו תתמקד בפיתוח גרסאות מובייל לסדרות השונות של EA, בדגש על משחקי הספורט שלה.