הזוכה בתחרות הסטראטאפים של ריינהולד כהן: Kardome - שפיתחה 'אוזניים' טובות יותר למכונות
הזוכות במקומות השני והשלישי בתחרות 2021 Reinhold Cohn Startup Competition בשיתוף כלכליסט הן: TuneFork, טכנולוגיה מתקדמת להתאמת שמע אישית והפיכתה לאופטימלית ו- PicUp, המשפרת ביצועי שירות ומכירה בערוץ הטלפוני
- "אוזניים" למכונות או שיתוף פעולה בין רובוטים, איזה סטארט-אפ ינצח?
- תחרות הסטארטאפים של ריינהולד כהן תערך בינואר 2021
- קניין רוחני(IP)- נדבך מרכזי בגיוס הון ובבניית ערך של סטארטאפ בתחום המכשור הרפואי
"הגנה על קניין רוחני חשובה ומעניינת עבור משקיעים בכל השלבים החל מסיד ועד סבבי השקעה מאוחרים יותר. לנו ספציפית כסטארטאפ שפונה לצרכן היה חשוב להגן לא רק על המצאות הליבה אלא גם על המותג, סימני המסחר ואספקטים נוספים של המוצר", כך אמר רונן אסיא, מייסד משותף בחברת הפינטק e-Toro בפאנל שנערך באירוע הגמר של התחרות. לדבריו, הם נתקלו בנסיונות העתקה בכל איזור בו הם פועלים בין אם מדובר בלוגו, הצבעים, התוכן או ה-UX."
לדברי עורך דין אהוד האוזמן, עורך פטנטים ושותף בכיר, ראש מחלקת הייטק בקבוצת ריינהולד כהן, ניתן להגן על תוכנה באמצעות פטנטים במדינות רבות בעולם כולל ארה"ב, אירופה, קוריאה, טייוואן וגם סין. "חברות סטארטאפ טועות כאשר הן חושבות שלא ניתן להגן על תוכנה מכיוון שהן עשויות למצוא בהמשך הדרך שלמתחרים שלהן כן יש הגנה".
ללי דוד, שותפה ומנהלת פיתוח עסקי OurCrowd, הסבירה כי בשלבים ראשוניים כמשקיעים הם מתמקדים ב'דגלים אדומים' ובאסטרטגיית הקניין הרוחני העתידית. בשלבים מאוחרים יותר בקשות ההגנה לקניין הרוחני של החברה והאסטרטגיה צריכות להיות ברורות ועמוקות יותר. "החשיבות של קניין רוחני בשלבים האלה גדולה מאוד מכיוון שכל עתיד המימון של החברה, היכולת שלה להנפיק ולהביא השקעות ממוסדיים קשורה ביכולת ההגנה על IP", אמרה.
'אוזניים' משופרות למכונות
"קול יהיה בקרוב ממשק דומיננטי בין בני אדם למכונות. עוזרות אישיות מופעלות קול יוצרות הזדמנויות חדשות לחוויות מסוג שונה. החל ממטבחים, דרך מכוניות, קניונים ושדות תעופה, מכשירים מופעלי קול עושים דרכם לכל סביבה שניתן להעלות על הדעת. עם זאת המורכבות האקוסטית של סביבות רבות יוצרת ביקוש לביצועי זיהוי דיבור משופרים. כרגע, המערכות שפועלות באמצעות זיהוי קולי מטילות את האחריות על המשתמש. על מנת שהמכשירים האלה יוכלו לעבוד צריך להימנע מרעשי רקע, לבקש מאחרים לא לדבר בזמן שניתנת הפקודה הקולית ועוד", אמר דני צ'רקסקי, מייסד ומנכ"ל Kardome הזוכה בתחרות.
הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לאפליקציות המופעלות באמצעות קול לעבוד "בחיים האמיתיים", כאשר יש מספר רב של קולות. החברה פיתחה תוכנה שמפרידה בין דוברים באמצעות מיקום מקור הדיבור וזה מאפשר להתייחס לכל דובר כאילו הוא היחיד שמדבר. הטכנולוגיה של Kardome נותנת מענה לביקוש הולך וגדל של טכנולוגיה אמינה לשליטה קולית מצד יצרני רכבים ומוצרי אלקטרוניקה. בהתאם, החברה משתפת פעולה גם עם יצרני רכב וגם עם מהנדסי אמזון אודיו, האחראים לעוזרת האישית אלקסה המופעלת באמצעות קול.
חוויית שמיעה סובייקטיבית טובה יותר
תומר שור, מייסד ומנכ"ל TuneFork סיפר כי בעת שחיפשו פתרון לאביו, ששמיעתו נפגעה במהלך שירותו הצבאי, גילו שלכל אדם יש 'טביעת שמיעה' ייחודית עבורו, ששמיעה היא חוויה סובייקטיבית וכי מכשירי השמיעה של היום אינם מותאמים לכך. "פיתחנו את TuneFork שמתאימה את כל תוכן האודיו לצרכי השמיעה של המשתמש. פיתחנו בדיקת שמיעה עצמית שכל אחד יכול לבצע בעזרת סמרטפון ואזניות רגילות, ובתוך חמש-שש דקות לקבל תוצאות קליניות. באמצעות התוצאות והסמרטפון אנחנו מייצרים סאונד מותאם אישית הכולל וידאו, אודיו, מוזיקה ושיחות", אמר.
הטכנולוגיה אותה פיתחה החברה להתאמת שמע אישית המבוססת על מחקרים קליניים ומשפרת את איכות חייהם של אנשים עם טביעת שמיעה שאינה אופטימלית. מעל ל-1.3 מיליארד אנשים ברחבי העולם מתמודדים עם בעיות שמיעה, מה שמקשה עליהם בשימוש במכשירים חכמים ובאפליקציות אודיו (מוזיקה, סרטים, שיחות וידאו ועוד) באופן יום-יומי. הטכנולוגיה של Tunefork יוצרת פרופיל שמע אישי שמשפר את חווית השמיעה והופך אותה לאופטימלית.
שיחת מכירות טלפונית חכמה
במכירה טלפונית של מוצרים מורכבים כמו ביטוח, הלוואות או משכנתאות, ארגונים משקיעים מיליארדי דולרים באופטימיזציה של תוצאות המכירות אבל יש בעיה בשלב המכירה הטלפונית. "כשהבנק מתקשר אלי אני לא רואה מי מתקשר או למה. החוויה הזאת מובילה לאמון מאוד נמוך ובהתאם לתוצאות לא טובות. ארגונים מאבדים חצי מהלקוחות הפוטנציאליים בשלב זה", אמר ליאור שחם, מנכ"ל ומייסד משותף, PicUP. הפתרון של פיקאפ הוא תמונה ממותגת אותה מקבל הלקוח על מנת שיכול להחליט אם לקבל את השיחה. "אנחנו עושים אופטימיזציה של המסר ומסך השיחה ללקוח בזמן המתאים באמצעות AI. השלמנו מיליון שיחות עם חברות ביטוח, טלקום ובנקים והגדלנו את המכירות ב-60% עבור לקוחותיהם", אמר.
הטכנולוגיה של PicUp מוסיפה שכבה ויזואלית חכמה בשיחות מעסקים ללקוחות, המאפשרת ללקוח הקצה לדעת מי מחפש אותו ולמה. הטכנולוגיה מוטמעת בכ-10 מיליון מכשירים ומשרתת חברות ביטוח וטלקום מובילות באירופה. בימים אלו מושק השירות גם בארץ.
'עיניים' לתעשייה ורובוט לשיקום בבתי חולים
עמית גראי, מנהל פיתוח עסקי, CoreTigo הציג את הטכנולוגיה של החברה שלמעשה מספקת פתרונות תקשורת אל-חוטית למכונות תעשייתיות על רצפת הייצור. החברה מפתחת תוכנה וחומרה ליצרני מכונות ותוכנות מבוססות ענן. עוד בקטגוריית ה- Industry 4.0 עלתה לגמר חברת Saccade Vision שפיתחה טכנולוגיה המחקה ראייה אנושית וכוללת מצלמה ותוכנה שמיועדת למדידות מדוייקות וגילוי פגמים ליישומים תעשייתיים.
בקטגוריית ה-Media & Telecom העפילה לגמר גם חברת VII Events שפיתחה טכנולוגיה לאירועים וירטואליים בדו-ובתלת מימד ומאפשרת עריכת אירועים וירטואליים וגם היברידים. לדברי סטס זסלבסקי, מנהל פיתוח עסקי ושיווק בחברה ניתן להפיק אירוע וירטואלי בתוך 48 שעות אך מומלץ להקדיש לכך לפחות שלושה שבועות.
בקטגוריית ה-Health & Wellness התחרתה בגמר חברת BioXtreme שמפתחת מכשיר רובוטי לשיקום נפגעי נוירולוגיה. ובקטגוריית ה-Automotive הגיעה לגמר גם חברת ClickIns, פלטפורמת Saas מבוססת AI לזיהוי אוטומטי של נזקים בכלי רכב ופתרונות אוטומציה עבור חברות הרכב והביטוח בארץ ובעולם.
להשקיע בסטארטאפים המסוכנים והמשבשים ביותר
אניה אלדן, VP טכנולוגיות ברשות החדשנות אמרה כי ישראל היא אחת ממעוזי החדשנות העולמיים בכל הסטנדרטים בעקבות השקעה מאוד גדולה במחקר ופיתוח. 46% מהייצוא של מדינת ישראל הוא הייטק, 13% מה-GDP אבל רק 9% מהאוכלוסיה עובדת בטק. "רשות החדשנות הוקמה עם מטרה אחת – להשתמש בחדשנות על מנת לקדם הצלחה כלכלית אינקלוסיבית ובת קיימא. אנחנו משתמשים בכספי משלמי המסים למטרה אחת בלבד והיא להפוך את הכלכלה הישראלית למצליחה ומשגשגת. אנחנו לא מתחרים בקרנות ההון סיכון אלא רוצים להשקיע בסטארטאפים עם הטכנולוגיה הכי משבשת ועם הסיכון הכי גבוה שיש", אמרה.
התחרות שודרה באולפן וירטואלי ייחודי שהוקם על ידי חברת BY הפקות, שקיימת כבר 21 שנה ומפיקה אירועים עבור חברות גדולות. לדברי אמיר בלכר מנכ"ל חברת BY, החברה נאלצה עקב משבר הקורונה לחשב מסלול מחדש. מסיבה זו, היא הקימה את אולפן ההופעות הווירטואלי הראשון בישראל, שבזכותו משודרים אירועים, מופעים, משחקים וכנסים עבור חברות ענק, כחלק מהרצון לשמור על שגרה ושייכות ארגונית, בעידן של ריחוק חברתי. את האירוע הנחה דרור גלוברמן.
לצפייה באירוע המלא לחצו כאן