$
חדשות טכנולוגיה

דיסני מודיעה על ארגון מחדש: תשקיע יותר בצפייה בסטרימינג

החברה הודיעה כי בכוונתה להפוך את חטיבות המדיה לארגון אחד שיהיה אחראי על הפצת התכנים, מכירת הפרסומות ושירות הסטרימינג דיסני פלוס. המהלך מגיע בעוד שמגיפת הקורונה פוגעת קשות בתעשיית הקולנוע ומחזקת מנגד את חברות הסטרימינג

שירות כלכליסט 10:0313.10.20
ענקית הבידור דיסני הכריזה אמש (ב') על ארגון מחדש רחב היקף בחטיבות המדיה והבידור שלה, במסגרתו שירות הסטרימינג יזכה ליותר התמקדות ויעמוד במרכז החטיבה.

 

 

החברה הודיעה כי בכוונתה להפוך את חטיבות המדיה לארגון אחד שיהיה אחראי על הפצת התכנים, מכירת הפרסומות ושירות הסטרימינג דיסני פלוס. מניית החברה זינקה ביותר מ-5% לאחר פרסום ההודעה.

 

המהלך מצד דיסני מגיע בעוד שמגיפת הקורונה פוגעת קשות בתעשיית הקולנוע ומחזקת את חברות הסטרימינג. נכון לחודש אוגוסט לדיסני היו 100 מיליון לקוחות בתשלום למגוון שירותי הסטרימינג שלה, מחציתם מנויים לדיסני פלוס. "יתייחסו לזה כאל תגובה לקורונה", אמר מנכ"ל החברה בוב צ'אפק בריאיון ל-CNBC. "אני טוען שהקורונה האיצה את הקצב של ביצוע המעבר הזה, אבל הוא היה קורה בכל מקרה". עוד הוסיף כי הם מעבירים את כובד המשקל לכיוון הסטרימינג, וכי בחברה בוחנים את כל ההשקעות שלה, כולל דיבידנדים, בניסיון למצוא דרכים להעלות את ההוצאות על תכנים חדשים. בכל מקרה, צ'אפק ציין כי הדירקטוריון הוא שיקבל את ההחלטה הסופית בנוגע לתשלומי הדיבידנדים.

מנכ"ל דיסני בוב צ'אפק מנכ"ל דיסני בוב צ'אפק צילום: בלומברג

 

הוא אף הודה כי תכנית הארגון מחדש עלולה להוביל לפיטורים, אך בהיקף נמוך יותר מגל הפיטורים עליו הוכרז בחודש שעבר בחטיבת פארקי השעשועים, שמסתכם ב-28 אלף עובדים.

 

בראש ארגון המדיה החדש יעמוד קארים דניאל, הנשיא לשעבר של חטיבת הצרכנות, המשחקים וההוצאה לאור. הוא יהיה אחראי לוודא ששירותי הסטרימינג יהפכו להיות רווחיים. "קארים הוא מוכשר ביותר ומנהיג חדשני ופתוח, עם ניסיון מוכח לפיתוח ויישום אסטרטגיות הפצת תוכן עולמיות", הגיב צ'אפק.

 

שירות הסטרימינג דיסני פלוס שירות הסטרימינג דיסני פלוס צילום: רויטרס

 

ההסתמכות הגדלה של דיסני על הסטרימינג נובעת בין השאר מהשלכות מגיפת הקורונה שגרמה לכך שבתי קולנוע רבים ברחבי העולם נשארו סגורים. בעקבות זאת, החברה גם דחתה את השקתם של מספר סרטים מצופים, ביניהם האלמנה השחורה מבית היוצר של מארוול. במקביל, הגרסה החיה של מולאן עברה ישירות לסטרימינג ודילגה על בתי הקולנוע. המשקיעים ממתינים לשמוע פרטים על תוצאות הסרט, שנמכר בדיסני פלוס ב-30 דולר.

 

"אנחנו נלך בעקבות הצרכנים", הוסיף צ'אפק. "בשלב זה הם מצביעים עם הארנקים שלהם לכיוון דיסני פלוס. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו הולכים בדרך שהצרכנים רוצים שנלך בה".

 

מדיסני נמסר עוד כי יקיימו פגישה וירטואלית של בעלי המניות ב-10 בדצמבר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x