במקום בקולנוע: הלייב אקשן מולאן יוצע להשכרה בדיסני+ בעלות של 30 דולר
דיסני הודיעה כי הסרט, שעלייתו לאקרנים נדחתה מספר פעמים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, יוקרן בשירות הסטרימינג של החברה בתשלום נוסף החל מה-4 בספטמבר
דיסני החליטו להעלות את הגרסה החיה של הסרט החדש 'מולאן' לצפייה באינטרנט במקום בבתי הקולנוע. הגרסה החדשה תוקרן בשירות הסטרימינג דיסני פלוס ב-4 ספטמבר בעלות של 30 דולר לצפייה.
- הקורונה עשתה שמות בעסקי דיסני: הפסידה 5 מיליארד דולר ב-3 חודשים
- המסך לא עולה: נדחו הקרנות הבכורה של מולאן, מלחמת הכוכבים וטופ-גאן
- מצטרפת לחרם: דיסני צמצמה באופן דרמטי את הפרסום בפייסבוק
ההחלטה מהווה מכה נוספת לבתי הקולנוע שקיוו כי הסרט יעזור להחזיר את הצופים לאולמות. אולם, בדיסני העדיפו את גישת האינטרנט לאחר שנאלצו לדחות מספר פעמים את הקרנות הבכורה של סרטים חדשים על רקע התפשטות הקורונה, שגרמה לסגירתם המתמשכת של בתי הקולנוע בארה"ב – שוק הקולנוע הגדול בעולם. הקרנת הבכורה של מולאן תוכננה במקור למרץ ונדחתה מספר פעמים עד שבחודש שעבר ביטלו בדיסני את הבכורה שתוכננה ל-21 באוגוסט, מבלי לנקוב בתאריך חדש.
הסרט יהיה זמין החל מה-4 בספטמבר בשירות הסטרימינג דיסני פלוס בארה"ב, בקנדה ובמערב אירופה. ישראלים שירצו להתחבר לשירות מהארץ יוכלו לעשות זאת באמצעות שירותי ה-VPN השונים.
למרות ההחלטה לשחרר את הסרט לאינטרנט, מנכ"ל דיסני בוב צ'אפק הגדיר את השינוי כ"חד פעמי" ולא כשינוי אסטרטגי מקיף. דיסני חשפה את התכניות החדשות ביחד עם פרסום תוצאות הרבעון השני שכללו הפסד של 4.7 מיליארד דולר, וירידה של 42% בהכנסות ל-11.8 מיליארד דולר. הסגר שהוטל בעקבות הקורונה אף גרם להפסד של 3.5 מיליארד דולר בפארקי השעשועים של ענקית הבידור.
בשיחה עם משקיעים ציין צ'אפק את שירות הסטרימינג כאחת מנקודות האור הבודדות של החברה במצב הנוכחי שחייב את האנשים להישאר בבית. לפי צ'אפק לשירות יש כבר 60.5 מיליון מנויים, תשעה חודשים בלבד מאז ההשקה. "על אף האתגרים המתמשכים כתוצאה מהמגיפה, אנחנו ממשיכים להתבסס על ההצלחה העצומה של דיסני פלוס", אמר צ'אפק שנכנס לתפקיד המנכ"ל בפברואר האחרון. עם זאת, שירות הסטרימינג עדיין מפסיד כסף. "חשבנו שזה חשוב למצוא דרכים חלופיות להביא את הסרט המשפחתי הזה לצופים בתקופה הקרובה", הוסיף צ'אפק בנוגע לגרסה החדשה למולאן – סרט האנימציה שהוקרן במקור ב-1998. עוד הוסיף כי הסרט יוקרן באולמות הקולנוע בשווקים שבהם שירות הסטרימינג אינו זמין ובתי הקולנוע נפתחו מחדש.
מניית דיסני נסחרה בעליות לאחר הפרסום, בעוד שמניות רשתות הקולנוע נפלו. כך למשל, מניית סינמרק נפלה ב-4% ומניית AMC ירדה ב-1.5%.